امروز و فردا بارش‌ها در اصفهان شدت می‌گیرد / هشدار هواشناسی به کوهنوردان و عشایر

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از صدور دو هشدار سطح نارنجی و تشدید بارش‌ها از عصر امروز تا اواسط فردا در نیمه شرقی و با شدت کمتر در شمال و مرکز خبر داد و گفت: از تردد در جاده‌های کوهستانی و سفرهای برون شهری اجتناب شود و کوهنوردان و عشایر هم تردد نکنند.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت سامانه بارشی بر روی استان تا اواسط فردا است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت در بیشتر مناطق استان به صورت نیمه ابری، گاهی ابری و بارش گاهی رگبار، وزش باد شدید موقتی، گاهی همراه با رعدوبرق، احتمال تگرگ و مه‌آلودگی پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: تشدید بارش‌ها از عصر امروز تا اواسط فردا در نیمه شرقی و با شدت کمتر در شمال و مرکز استان تداوم دارد، شرایط جاری شدت رواناب و آب گرفتگی معابر عمومی و کاهش دید به صورت محلی نیز دور از انتظار نیست.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف فعالیت سامانه بارشی در استان اصفهان گفت: فعالیت سامانه از آخر وقت سه‌شنبه آغاز شده و تا پایان فردا، چهاردهم آبان با بارش باران، گاهی رگباری، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید و تندباد موقت، در نقاط مستعد شرق استان احتمال گردوخاک، نوسانات دما پیش‌بینی شده است.

امینی با بیان اینکه مناطق غرب، جنوب، مرکز و با شدت کمتر شرق استان اصفهان به ترتیب نواحی مستعد فعالیت سامانه بارشی است، اظهار کرد: اواخر وقت سه‌شنبه شهرستان‌های فریدون‌شهر، بویین و میاندشت، خوانسار، گلپایگان و چادگان با بارش‌های پراکنده مواجه بودند.

وی افزود: فعالیت سامانه بارشی مذکور تا یکشنبه در شهرستان‌های سمیرم، شهرضا، مبارکه، دهاقان، لنجان، کبوترآباد، دهق، داران، فریدونشهر، بویین و میاندشت، خوانسار، گلپایگان، چادگان، نجف‌آباد، نائین، نطنز، چوپانان، خوروبیابانک، اصفهان، شرق اصفهان، مورچه‌خورت، اردستان، انارک، شاهین‌شهر و میمه، ورزنه، کاشان، بادرود و انارک همراه است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: خسارت به محصولات کشاورزی، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد روان‌آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، خسارات ناشی از صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی از اثرات مخاطرات سامانه بارشی است.

وی گفت: تسریع در امر برداشت محصولات کشاورزی، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت فاصله از ساختمان‌های در دست ساخت یا نیمه‌کاره، اتراق نکردن زیر ساختمان‌های نیمه‌ساز و درختان فرسوده، اتخاذ تدابیر در فعالیت‌های کشاورزی و دامداری، کنترل دمای گلخانه و مرغداری‌ها توصیه می‌شود.

امینی درباره هشدار هواشناسی سطح نارنجی با توصیف سامانه فعالیت سامانه بارشی و نوسانات دمایی در استان اصفهان، اظهار کرد: فعالیت این سامانه از اواسط امروز آغاز شده و تا فردا با بارش باران گاهی رگبار، رعدوبرق و تند باد موقتی، مه آلودگی و کاهش دید همراه است.

وی با اشاره به پیش‌بینی فعالیت سامانه مذکور در مناطق شرق و با شدت کمتر شمال و مرکز استان اصفهان، افزود: در این مدت شهرستان‌های اردستان، مهاباد، نطنز، نائین، بادرود، اصفهان، نائین، شرق اصفهان، مبارکه، ورزنه، انارک، زواره، آران و بیدگل، کاشان، چوپانان، خوروبیابانک تحت تأثیر فعالیت سامانه بارشی و نوسانات دمایی در استان هستند.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی تصریح کرد: اختلال در تردد، آبگرفتگی معابر عمومی به صورت محلی، شکل‌گیری روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، وزش باد شدید موقتی از اثرات مخاطرات سامانه است.

وی گفت: اجتناب از تردد به ویژه در جاده‌های کوهستانی، پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه می‌شود.

امینی با بیان اینکه با بیان اینکه میانگین دما طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۲۴ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: چوپانان با بیشینه دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای صفر درجه سانتی‌گراد، به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 701508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.