۷۰۰ شهر تا سال ۲۰۳۰ به فناوری متاورس مجهز می‌شوند

سازمان تحقیقات فناوری جهانی ABI پیش‌بینی کرده است که رم، سئول و تامپره از جمله شهرهایی هستند که می‌توانند زیرساخت‌های متاورس را به نحو بهتری نسبت به سایر شهرها به کار بگیرند؛ به گفته ABI ، تقریباً ۷۰۰ شهر تا سال ۲۰۳۰ زیرساخت‌های متاورس را مستقر خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متاورس به جهانی مجازی اطلاق می‌شود که توسط تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مانند واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و شبکه‌های اینترنتی ساخته می‌شود. یکی از کاربردهای متاورس در مدیریت شهری، ایجاد یک پلتفرم مجازی برای مشارکت شهروندان در فرآیندهای تصمیم‌گیری شهری است. این پلتفرم می‌تواند فضایی فراهم کند که شهروندان بتوانند با یکدیگر و مسئولان شهری در ارتباط باشند، ایده‌ها و نظرات خود را به اشتراک بگذارند و در فرآیندهای تصمیم‌گیری شهری شرکت کنند. همین امر باعث می‌شود تا فرآیندهای شهری شفافیت بیشتری داشته باشند و نیازهای واقعی شهروندان بهتر در نظر گرفته شود.

با استفاده از فناوری‌های متاورس، می‌توان خدمات شهری را به صورت مجازی ارائه کرده و به شهروندان این امکان را داد تا به‌راحتی و بدون حضور فیزیکی، از خدمات استفاده کنند. به عنوان مثال، می‌توان به پرداخت قبوض، رزرو پارکینگ یا دریافت اطلاعات توریستی اشاره کرد

متاورس به طور غیرقابل انکاری بیش از حد تبلیغات شده و هنوز در ابهام قرار دارد اما همچنان برای شهرها ارزش‌های جالبی را به ویژه در «دایره‌ای شدن فرآیندها» ارائه می‌دهد چراکه موارد استفاده و برنامه‌های کاربردی مؤثری را ایجاد می‌کند که شامل تعامل یکپارچه شهروندان با خدمات دولت الکترونیک، گردشگری مجازی، طراحی زیرساخت هوشمند، برنامه‌ریزی، توسعه و توانمندسازی و ارتقای نیروی کار شهری است. متاورس به‌ویژه در محیط‌های شهری پیچیده که طراحی، نگهداری، کاوش و تعامل با آن‌ها چالش برانگیز است، بسیار مهم است. فناوری‌های متاورس شهری حول ایجاد تجربیات سه‌بعدی همه‌جانبه با ترکیب دوقلوهای دیجیتال، آواتارها، هوش مصنوعی، ابر، محاسبات و دستگاه‌های تلفن همراه متمرکز هستند.

مطالعات و نمونه‌های موردی موفق متاورس شهری شامل موارد زیر است.

متاورس سئول: تسهیل خدمات دولتی، ابزارهای ارتباطی چند دفتری مجازی، برنامه‌های تور مجازی شهری.

متاورس تامپره ۲۰۴۰: توسعه شهری و برنامه‌ریزی، مدیریت نیروی کار، رفاه شهروندان، برابری، آموزش و مراقبت‌های بهداشتی، اقدامات اقلیمی و پایداری، حکمرانی شهری، کاوش در شهر مجازی.

متاورس رم: توسعه زنجیره‌های تأمین انرژی جدید و مدل‌سازی مناطق انرژی

ABI پیش‌بینی می‌کند که اکوسیستم متاورس شهری به شدت تحت سلطه ارائه‌دهندگان دوقلوی دیجیتال / مجازی شهری در ترکیب با فروشندگان متاورس سخت‌افزار و نرم‌افزار XR از جمله Nvidia، Google، Microsoft و Apple خواهد بود. به گفته شرکت اطلاعات فناوری جهانی ABI ، تقریباً ۷۰۰ شهر تا سال ۲۰۳۰ زیرساخت‌های متاورس را مستقر خواهند کرد.

کد خبر 701450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.