پیام تبریک روز رادیولوژی ۱۴۰۲ + عکس نوشته، متن و تاریخ روز جهانی پرتوشناسی

روز جهانی رادیولوژی ۱۷ آبان برابر با ۸ نوامبر است که با پیامک، عکس نوشته، اس ام اس، شعر، دلنوشته، مسیج، استوری، پست اینستاگرام و متن می‌توان آن را به افراد رادیولوژیست و متخصص پرتوشناسی تبریک گفت.

به گزارش ایمنا، رادیولوژی یا پرتوشناسی یکی از زیرمجموعه‌های پیراپزشکی است که به کمک امواج و پرتوها به پزشکان کمک می‌کند تا بتوانند از داخل بدن انسان تصویر تهیه کنند. هدف از رادیولوژی تشخیص مشکلات و ناهنجاری‌های داخلی بدن، درمان بیماری‌ها و درد است.

تاریخ روز جهانی رادیولوژی

  • روز جهانی رادیولوژی در تقویم شمسی برابر با ۱۷ آبان ۱۴۰۲ است.
  • روز جهانی رادیولوژی در تقویم میلادی برابر با ۸ نوامبر ۲۰۲۳ است.
  • روز جهانی رادیولوژی در تقویم قمری برابر با ۲۳ ربیع الثانی ۱۴۴۵ است.

تاریخچه روز جهانی رادیولوژی

۸ نوامبر ۱۸۹۵، ویلهلم کنراد رونتگن هنگام بررسی پرتوهای کاتدی، اشعه ایکس را به طور تصادفی کشف کرد و به طور مؤثر پایه‌ای برای رشته رادیولوژی ایجاد کرد. این کشف به ایجاد روش‌های مختلف تصویربرداری منجر و یکی از عناصر مهم علم پزشکی شد. این طرح برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ توسط انجمن رادیولوژی اروپا (ESR) کالج رادیولوژی آمریکا (ACR) و انجمن رادیولوژی آمریکای شمالی (RSNA) ارائه شد و هر ساله ۸ نوامبر را به مناسبت روز رادیولوژی گرامی می‌دارند.

رادیولوژی

ما پرتو کاران به کمک ذرات نامرئی جهان تصاویر مرئی از آلام دردمندان تهیه می‌کنیم تا مایه آرامش و بهبود درد باشیم وبا مطالعه و تحقیق تلاش می‌کنیم در کار خود و خدمت به خلق بهترین باشیم.

روز رادیولوژی مبارک


عهد بسته‌ایم

چون پرتوهای ناشناخته X با وجودی سرشار از عشق به خدا بر جهان بتابیم و در شناساندن دردهای پیکر عالم سهیم باشیم

همکار عزیزم روز کشف اشعه X و روز جهانی رادیولوژی گرامی باد


روز رادیولوژی یادآور عظمت زنان و مردان پاکباخته‌ای است که در طول زمان از جان و خطرات ناشی از اشعه ایکس گذشته تا مردم عزیزشان در صحت و سلامتی بسر برند.

روز جهانی رادیولوژی مبارک


۸ نوامبر روز جهانی رادیولوژی بر شما همکار محترم مبارک باد


یک روز برای قدردانی از کسانی که با علم و هنر درونمان را به تصویر می‌کشند زمان کوتاهی است، ۸ نوامبر روز جهانی رادیولوژی را به تمامی پزشکان، تکنسین‌ها و دانشجویان این رشته تبریک و به فعالان این عرصه خسته نباشید میگوییم.

روز کشف اشعه X و روز جهانی رادیولوژی گرامی باد

پرتو شناسی

روز جهانی رادیولوژی بهانه‌ای است برای پاس داشت و تقدیر از رادیولوژیست‌ها و پرتو نگارانی که همواره با استفاده از تکنولوژی رادیولوژی که تلفیقی است از علم و هنر، درمان و آرامش بیماران و دردمندان را فراهم می‌کند.

ضمن تبریک این روز از زحمات بی‌دریغ و تلاش‌های بی‌وقفه رادیولوژیست‌ها و پرتونگاران دانشگاه در تحقق اهداف نظام سلامت تقدیر نموده و از درگاه خداوند توفیق روزافزون مسالت دارم.

روز جهانی رادیولوژی مبارک


پرتو یعنی …

عمریست گرفتار خط و رد پرتوی ناشناخته ایکس هستیم

لطف خدا باعث شد جهان رو به طریق دیگری ببینیم و گوش شنوای درد مردم دردمند در مراکز درمانی باشیم.

روز جهانی رادیولوژی مبارک


درسته که پرتوی زیادی تا به حال دریافت کردیم اما دل ما به شفای بیمارهامون خوشه

الهی هیچ وقت پرتوی الهی از زندگیتون کم نشه

روز رادیولوژی رو به همه همکاران خوبم تبریک میگم


روز رادیولوژی بهانه‌ای است برای تقدیر و پاسداشت از خدمات بی حد و اندازه پرتونگاران و همکاران رادیولوژیست در تشخیص و تسکین آلام بشری و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها در نظام سلامت. ۸ نوامبر روز جهانی رادیولوژی مبارک همکار عزیزم


روز رادیولوژی برای قدردانی از کسانی که هر روز درونمان را به تصویر می‌کشند زمان کوتاهی است. در شغل پزشک رادیولوژیست شب و روز یکسان است. جمعه و عید و سیزده بدر بی معناست!

کت و شلوارم همان روپوش است، ساده و سفید و بی ادعا

سیاه و سفید و خاکستری، رنگین کمانی شد که پل بست میان دستان من و تو تا تصویرگر آلام بیماران باشد. به یمن حضور این نامرئی ناشناس من و تو آشنا شدیم و پرده از دردها برداشتیم.

هفدهم آبان روز کشف اشعه ایکس توسط ویلهلم کنراد رونتگن فیزیکدان آلمانی که منجر به انقلابی شگرف در پزشکی و اعطای اولین جایزه نوبل فیزیک شد بر همه پرتو کاران عزیز و همسر رادیولوژیست من که وجودشان مایه آرامش و سلامتی دیگران است مبارک باد

روز جهانی رادیولوژی مبارک

پیام تبریک روز رادیولوژی ۱۴۰۲ + عکس نوشته، متن و تاریخ روز جهانی پرتوشناسی

روزگارت بر مراد

روزهایت شاد شاد

آسمانت بی غبار

سهم چشمانت بهار

قلبت از هر غصه دور

بزم عشقت پر سرور

بخت و تقدیرت قشنگ

عمر شیرینت بلند

سرنوشتت تابناک

جسم و روحت پاک پاک

ارادتمند همیشگی شما

روز رادیولوژی مبارک


جهان یکسره پر است از خدایی که همه نگاهش متوجه توست و چشم‌های پر از مهرش، بود و نبود انسان بودنت را در پرتوی عشق اکسپوز می‌کند و خدا کند که تو حرکتی نکنی که تصویر ابدی تو از خاطره‌ها محو شود.

جهان یکسره پر است از خدایی که عاشق‌ترین تکنولوژیست رادیولوژی است…

همسرم روز جهانی رادیولوژی مبارک


راز و رمز پویای زندگی و کشف معانی بدیع و تجلی جلوه‌های شهودی، معرفت کیمیایی شما استاد رادیولوژیست من است که در آسمان دوستی‌های ماندگار، انسان همچون من دربند خاک را به معراج حضور می‌خواند.
چه زیباست دوستی‌هایی که از چشمه اندیشه زیبای شما سیراب شود و چه زیباتر مهربانی‌هایی که قبای پرنیانش به عطر و بوی حضور مهربانتان معطر شود.

روز رادیولوژی را به شما و تمام پزشکان رادیولوژیست تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

کد خبر 701413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.