استکبار تلاش می‌کند ملت‌ها را عقب نگه دارد / استکبارستیزی حراست از اعتقادات است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: عقب نگه داشتن سایر ملت‌ها از جمله ویژگی استکبار جهانی است و استکبار تلاش می‌کند، ملت‌ها را به طریق مختلف از جمله تسلط بر منابع ملت‌ها را عقب نگه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری صبح امروز _شنبه سیزدهم آبان_ در مراسم بزرگداشت روز استکبارستیزی اظهار کرد: استکبار یعنی خودبزرگ‌بینی، سلطه‌جویی و بهره‌کشی از انسان‌ها است، این استکبار می‌تواند داخلی یا خارجی باشد، در تاریخ شاهدیم برخی دیکتاتورهای داخلی مشی استکباری را دنبال می‌کردند.

وی با اشاره به ویژگی‌های استکبار جهانی افزود: اولین ویژگی استکبار منفعت‌طلبی است، خاصیت استکبار اینگونه است که منافع نامشروع برای خود تعریف کند و برای حفظ این منافع باید حق ملت‌ها را زیر پا بگذارد. از جمله ویژگی‌های استکبار می‌توان به سلطه‌طلبی اشاره کرد؛ استکبار به دنبال تسلط بر همه ملت‌ها است تا از این طریق مناطق راهبردی جهان را در اختیار داشته باشد.

معاون هماهنگی ارتش تصریح کرد: عقب نگه‌داشتن سایر ملت‌ها از جمله ویژگی استکبار جهانی است، استکبار تلاش می‌کند ملت‌ها را به طریق مختلف از جمله تسلط بر منابع ملت‌ها را عقب نگه دارد و در راه پیشرفت این ملت‌ها مانع ایجاد کند، در این صورت این ملت‌ها مجبور به پذیرایی از این استکبار می‌شوند.

وی با اشاره به علت نام‌گذاری روز ۱۳ آبان به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی گفت: تبعید حضرت امام خمینی به ترکیه در ۱۳ آبان سال ۴۳، کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ به دست دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) از جمله دلایل نام‌گذاری این روز است، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا حرکتی بزرگی بود که امام (ره) آن را انقلاب دوم دانستند زیرا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این سفارتخانه به جاسوس خانه تبدیل شده بود.

سیاری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با روز مبارزه با استکبار جهانی می‌فرمایند: استکبار جهانی دشمن ما است و استکبارستیزی حراست از اعتقادات ما است و ملت ایران باید روحیه استکبارستیزی خود را حفظ کند و به‌طور قطع امروز شما دانش‌آموزان نشان دادید که زیر بار ظلم و ستم نخواهید رفت.

معاون هماهنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امروز آنچه مشکلات کشور را حل خواهد کرد. روحیه و تفکر انقلابی به معنای توکل به خدا و اعتماد به درون و عمل، شجاعت اقدام و عمل به توصیه‌های امام خمینی (ره) و امیدواری به آینده است، مردم باغیرت اصفهان امروز نشان دادند که روحیه استکبارستیزی ارتقا یافته است، ملت ایران ملتی با هویت و شجاع است و برای حفظ کشور و مبارزه با استعمار در مقابل استکبار جهانی می‌ایستد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی آن کشور است در این راستا مردم ایران ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کردند، دانش‌آموزان بدانید آینده متعلق به شما است، سازندگی و هدایت این کشور توسط شما انجام خواهد شد، شما هستید که انقلاب را رو به جلو خواهید برد، در این راستا لازم است بر توانمندی‌های علمی خود بیفزایید و با بصیرت دشمن را بشناسید، برای آرمان‌های انقلاب تلاش کنید و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب گام بردارید و پوزه استکبار جهانی را به خاک بمالید.

سیاری افزود: امروز شاهد مبارزه شجاعانه و خردمندانه مقاومت فلسطین مقابل رژیم صهیونیستی هستیم، رهبر انقلاب فرمودند ضربه‌ای که به این رژیم وارد شده غیرقابل ترمیم است، درود می‌فرستیم بر مجاهدان مقاومت که اینگونه پشت رژیم منحوس را به خاک مالیدند و ثابت کردند رژیم صهیونیستی خانه عنکبوت است، به‌طور قطع اگر استکبار جهانی به کمک رژیم صهیونیستی نمی‌آمد، تا امروز این رژیم کودک‌کش نابود شده بود.

کد خبر 701400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.