بخشی از خانه «قصه‌های مجید» به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل شد

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نوشت: مالک خانه قصه‌های مجید با تغییر کاربری بخشی از این خانه به اقامتگاه بوم‌گردی، ضمن ایجاد ابتکار کم‌نظیر در کنار زندگی خود، هویت خانه را نیز حفظ کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد در صفحه اجتماعی خود در «اینستاگرام» نوشت:

«از جمله فیلم‌های دلنشین و نوستالژیک ایرانی‌ها و به‌خصوص ما اصفهانی‌ها قصه‌های مجید است. فیلمی که روایت‌گر زندگی ساده طبقه متوسط مردم اصفهان در دهه شصت و هفتاد بود.

بخشی از خانه «قصه‌های مجید» به اقامت‌گاه بوم‌گردی تبدیل می‌شود

اکنون و پس از گذشت سه دهه، مالک مهمان‌نواز، خوش‌ذوق و بی‌آلایش خانه قصه‌های مجید علی‌رغم اینکه مِلکش از حِیث میراثی ستاره‌دار نبوده، با همکاری دوست‌داران میراث اصفهان دل به دریا زده و به جای تخریب و بازسازی، دست به مرمت و تغییر بخشی از کاربری منزل کوچک خود به‌عنوان اقامت‌گاه بوم‌گردی زده است و با این ابتکار کم‌نظیر در کنار زندگی خود، هم هویت فرهنگی ساخته شده برای خانه را حفظ و بازنمایی کرده و هم زیرساختی به زیرساخت‌های گردشگری شهر اضافه نموده؛ که انصافاً جای دست مریزاد دارد.

بخشی از خانه «قصه‌های مجید» به اقامت‌گاه بوم‌گردی تبدیل می‌شود

صبح یکی از روزهای هفته قبل توفیق آن را داشتیم که به‌اتفاق شهردار منطقه سه و تنی چند از همکاران، بازدیدی از آن داشته و ضمن خدا قوت به خانواده خلیلی، مشکلات آن‌ها را بشنویم و پیگیری کنیم.

به کنشگران حوزه گردشگری سینما هم پیشنهاد می‌کنم که رویدادهای فرهنگی و آموزشی مرتبط با این خانه و دیگر خانه‌هایی از شهر را که در آن‌ها فیلم‌های فاخری تولید شده (و مردم با کالبد آن ارتباط برقرار کرده‌اند)، برنامه‌ریزی کنند.»

کد خبر 701391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.