ارتقای کیفیت مربیگری / برگزاری کلاس A آسیا پس از ۱۲ سال در اصفهان

مسئول آموزش هیئت فوتبال استان اصفهان گفت: یکی از دوره‌هایی که در زمان ریاست جدید هیئت فوتبال به واسطه علی طاهری برگزار شد و مهم‌ترین دوره هم بود، دوره مربیگری A فوتبال آسیا بود که پس از ۱۲ سال توانستیم مجوز آن را در اصفهان بگیریم، ۲۴ نفر در این کلاس شرکت کردند که همه آن‌ها از استان اصفهان بودند.

امیر اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره کلاس‌های مربیگری برگزار شده از سوی هیئت فوتبال اصفهان اظهار کرد: کمیته آموزش هیئت فوتبال استان اصفهان به ریاست هیئت فوتبال اصفهان و با هماهنگی هیئت فوتبال شهرستان‌ها، درخواست کلاس‌های مربیگری خود را طی دو دوره ارسال می‌کند. درخواست‌ها بررسی می‌شود و در پایان دبیر و رئیس هیئت آن‌ها را تأیید می‌کنند تا برای تأیید نهایی و تصویب تقویم آموزشی شش ماهه اول و دوم سالانه به فدراسیون ارسال شود.

وی افزود: در شش ماهه نخست سال، طبق سیاستی که رئیس هیئت فوتبال دارد به‌منظور کمک به ارتقای فوتبال در سطح شهرستان‌ها، هدف ما برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مربیان بود تا هیئت فوتبال و کمیته آموزش به صورت مدیریتی بر آن نظارت کنند.

مسئول آموزش هیئت فوتبال استان اصفهان گفت: کلاس‌های فوتبال و فوتسال در سطح شهرستان‌های شاهین‌شهر، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، تیران و شهرهای دیگر برگزار شد. یکی از دوره‌هایی که در دوره جدید ریاست هیئت فوتبال به واسطه علی طاهری برگزار شد و مهم‌ترین دوره هم بود، دوره مربیگری A فوتبال آسیا بود که پس از ۱۲ سال توانستیم مجوز آن را در اصفهان بگیریم، ۲۴ نفر در این کلاس شرکت کردند که همه آن‌ها از استان اصفهان بودند.

وی افزود: بازیکنان شاخصی در این کلاس شرکت کردند و ۲۴ نفری که در این کلاس شرکت کرده بودند، قبول شدند، این موضوع نشان‌دهنده این است که کیفی‌سازی و شایسته‌سالاری به‌درستی انجام شده است.

۴۲ کلاس از فدراسیون درخواست کرده‌ایم

اسدی درباره دوره‌های آموزشی هیئت تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دوره‌هایی که در سال جدید داریم دوره B آسیا است که مراحل تکمیل ثبت‌نام و امتیازگیری انجام شده است، ۶۳ نفر در این دوره شرکت کرده‌اند که فقط ۲۴ نفر از آن‌ها بر اساس فرم امتیازبندی اجازه حضور در کلاس را پیدا می‌کنند. غلامرضا جعفری به عنوان رئیس کمیته آموزش هیئت فوتبال هم لیست اسامی را مشاهده و از نظر امتیازات و نفرات، آنها را تأیید کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه دوره‌ها، کارهای ثبت‌نامی و اداری کلاس فوتسال سطح یک آسیا هم انجام شده است که به‌زودی آن کلاس را هم برگزار خواهیم کرد، برای اولین بار کلاس فوتسال سطح یک ایران را به درخواست دانشگاه امیرالمومنین (ع) و برای نیروی زمینی سپاه پاسداران برگزار کردیم، کارهای اداری آن انجام شد و در حال حاضر کلاس در حال برگزاری است.

مسئول آموزش هیئت فوتبال استان اصفهان اظهار کرد: از سطح کشور حدود ۳۳ مربی که شرایط حضور را داشتند در این کلاس ثبت‌نام کردند، باید دو کلاس برگزار می‌شد، اما در حال حاضر مجوز یک کلاس توسط فدراسیون صادر شد. ۲۰ نفر از تمام استان‌های ایران در این کلاس شرکت کردند. یگان‌های متفاوتی از نیروی زمینی سپاه در این کلاس شرکت کردند که بخشی از آن‌ها از مرزداران کشور هستند، به آن‌ها خسته نباشید می‌گویم و برای آن‌ها آرزوی سلامتی دارم.

وی اظهار کرد: به درخواست شهرستان‌ها و هیئت استان، ۴۲ کلاس درخواست کرده‌ایم و منتظر تأیید آن از سوی فدراسیون هستیم تا در شش ماهه دوم سال جاری در تمام سطوح و برای مردان و زنان برگزار کنیم. کسانی که درخواست شرکت در دوره‌های مربیگری را دارند باید بتوانند از فیلترهای تعیین شده عبور کنند تا کسانی که قابل هستند، بتوانند مدرک مربیگری بگیرند.

کد خبر 701323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.