انگلیس باید تحولات منطقه را با رویکردی واقع‌بینانه بنگرد

در گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه ‎انگلیس و وزیر امور خارجه کشورمان، درباره تحولات غزه و بعضی موضوعات دوجانبه بحث و تبادل نظر شد و رئیس دستگاه دیپلماسی کشور گفت: توصیه می‌کنم دولت انگلیس تحولات منطقه را با رویکردی واقع‌بینانه بنگرد.

به گزارش ایمنا، در گفتگوی تلفنی «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه ‎انگلیس و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص تحولات غزه و برخی موضوعات دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.

حسین امیرعبداللهیان اظهار کرد: در هر رویکردی باید دانست که ریشه بحران فلسطین به اشغالگری رژیم اسرائیل بازمی‌گردد.

مردمان کشور تحت اشغال از حق دفاع مشروع برخوردارند

وی افزود: از منظر حقوق بین‌الملل، مردمان کشور تحت اشغال از حق دفاع مشروع برخوردارند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ‎ایران تصریح کرد: همچنین در چارچوب اصول حقوق بین‌الملل، در هر جنگی باید به اصل تناسب نیز توجه شود. در این راستا قتل عام بیش از ۹ هزار فلسطینی غیرنظامی، انتقام‌جویی و نسل‌کشی آشکارا توسط رژیم صهیونیستی، با هیچ معیاری قابل قبول نیست.

وی در پاسخ به اظهارات حمایتی وزیر خارجه انگلیس از رژیم صهیونیستی، ضمن توصیه به اینکه انگلیس باید تحولات منطقه را با رویکردی واقع‌بینانه بنگرد، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره مبارزه با پدیده اشغالگری را بر مبنای اصول شناخته شده و قوانین بین‌المللی می‌داند.

نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه باید به‌سرعت متوقف شود

امیرعبداللهیان تاکید کرد: نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه باید به‌سرعت متوقف و کمک‌های انسان‌دوستانه به‌صورت گسترده وارد غزه شود.

وی حمایت گسترده دولت آمریکا از تل‌آویو را عامل افزایش شدت جنگ در این منطقه دانست و تصریح کرد: نیروهای مقاومت در منطقه از ایران دستور نمی‌گیرند، بلکه آن‌ها بر اساس ملاحظات و شرایط همچنین در راستای امنیت ملی کشورشان و امنیت منطقه تصمیم‌گیری می‌کنند.

در ادامه وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر احترام متقابل، بر اهمیت تمرکز بر دیپلماسی و گفت‌وگو به عنوان گزینه‌ای مناسب در مسیر همکاری‌های تهران و لندن و دوری از طرح اتهامات بی‌اساس تاکید کرد.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن اشاره به مواضع کشورش در خصوص تحولات فلسطین و تصریح بر دیرینگی روابط میان انگلیس و ایران، خواستار تلاش جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه شد.

وی روند همکاری‌های دو کشور را در چارچوب کنوانسیون‌های دیپلماتیک حائز اهمیت خواند.

در این گفت‌وگو آخرین وضعیت روابط دوجانبه نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 701321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.