شعار امسال دولت مهار تورم از طریق رونق تولید است

رئیس‌جمهور گفت: شعار امسال دولت مهار تورم از طریق رونق تولید است و مهار تورم از طریق رکود پیگیری نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی شامگاه _جمعه دوازدهم آبان_ در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، کردستان را استان فرهنگی نامیدند چون سابقه تمدنی و فرهنگی مردم استان کردستان و همچنین برخورداری از شاخصه‌هایی همچون علم، ادب و هنر از جمله ویژگی‌های ممتاز مردم استان کردستان است.

وی افزود: فرهنگ اصیل مردم کردستان سرمایه‌ای ارزشمند است و همین مسئله مردم این استان را در برابر هجوم بیگانگان، معاندین و تجزیه‌طلبان مقاوم کرده است که باید از آن صیانت و نگهداری کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه غزه اشاره کرد و گفت: صهیونیست‌ها تصور می‌کنند که می‌توانند شکست خود را در طوفان‌الاقصی با جنایتگری و نسل‌کشی جبران کنند، اما سخت در اشتباه هستند چرا که این شکست به هیچ‌وجه قابل جبران نیست و این جنایات در تاریخ قضاوت و داوری خواهد شد.

وی ادامه داد: سران جنایتکار این رژیم و حامیان آن‌ها، از جمله دولت آمریکا نامشان به عنوان بزرگ‌ترین جنایتکاران علیه بشریت در حافظه تاریخی ملت‌ها ثبت شده است و باید هم در پیشگاه خدا و هم در برابر وجدان‌های بشری پاسخگو باشند. پیروزی نهایی و قطعی از آن ملت فلسطین است و تردیدی نداریم ملتی که در دفاع از هویت، سرزمین و آرمان‌های خود ایستادگی می‌کند، قطعاً پیروز خواهد شد.

ضرورت ایجاد کارگروه اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی‌

آیت‌الله رئیسی در ادامه سخنان خود به مسئله اشتغال در استان کردستان اشاره کرد و گفت: کار ویژه‌ای باید برای حوزه اشتغال باید در کردستان صورت بگیرد که در این راستا ایجاد کارگروه اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید در اولویت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: مسئله اشتغال، مسئله مهم کشور است و بنای دولت این نیست که از کنار چاله‌ها عبور کند بلکه باید حتماً برای آن‌ها چاره اندیشی کند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: نهضت پروژه‌های نیمه‌تمام در این دولت یک نهضت اساسی است و باید پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام برسند. اصل اساسی گره‌گشایی از کار مردم است و باید در کار و عمل مدیران گره‌گشایی کرده و مردم را روز به روز به کارآمدی نظام امیدوار کنند.

وی خطاب به مدیران گفت: باید مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر برای حل مشکلات تلاش کنید چون هم دانایی و هم توانایی در کشور وجود دارد و می‌توان دارایی‌ها را نیز ضمیمه توانایی‌ها کرد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه کارهای بزرگی را جوانان ما انجام داده‌اند، افزود: دیروز بازدیدی از نمایشگاه بانوان کارآفرین کردستان داشتم که کارهای بزرگی را انجام داده بودند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی تاکید کرد: ایجاد یک کارگروه اشتغال در استان کردستان ضروری است که از استاندار نیز می‌خواهیم این کارگروه را با اولویت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فعال کند.

مناطق آزاد تجاری نباید به مرکز واردات تبدیل شود

رئیس جمهور ادامه داد: منطقه آزاد بانه و مریوان نیز پیگیری و اجرایی می‌شود اما اصل اساسی این است که مناطق آزاد نباید به منطقه واردات تبدیل شوند و باید مرکزی برای تولید و صادرات باشند. ساماندهی جریان کولبری و داد و ستد و فعال شدن مناطق آزاد تجاری باید در جهت سامان پیدا کردن مبادلات مرزی باشد تا مرزنشینان نیز از آن منتفع شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: در کشور ۱۰۱ هزار عضو هیئت علمی در کشور وجود دارد که یک سرمایه بزرگ علمی محسوب می‌شود و با حضور آن‌ها می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

آیت‌الله رئیسی افزود: نشست‌های نخبگانی باید در استان شکل بگیرد و حداقل یک بار در ماه نخبگان دانشگاهی و علمی به گفت‌وگو بنشینند و برای مسائل و مشکلات راهکار ارائه دهند.

فضای کسب و کار به دلیل نظرات کارشناسی متوقف نشود

وی ادامه داد: برای رونق فضای کسب و کار قوانین بسیاری در کشور وجود دارد که این قوانین باید اجرایی شود. ما هم وظیفه داریم موانع و بروکراسی اداری را از میان برداریم و تلاش کنیم تا موانع از سر راه فعالیت تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی برداشته شود. ضمن احترام به نظرات کارشناسان اما نباید فضای کسب و کار به خاطر نظرات کارشناسی قفل و متوقف شود.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: مدیران باید با روحیه شجاعت و شهامت کار کنند چون مدیری که جسارت کار کردن نداشته باشد و دستش بلرزد به درد کار مردم نمی‌خورد. نظارت باید وجود داشته باشد اما نباید شجاعت را از مدیران بگیرد.

وی تصریح کرد: شعار امسال ما مهار تورم از طریق رونق تولید است و مهار تورم از طریق رکود پیگیری نمی‌شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه دو پایه اصلی رشد اقتصادی افزایش سرمایه‌گذاری و بهره‌وری است، افزود: سال گذشته رشد اقتصادی کشور چهار درصد بود که امسال به ۶.۲ درصد رسیده است و ما باید این عدد را در آینده ارتقا ببخشیم. همه فعالان اقتصادی باید نسبت به رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری حساس باشند.

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان دارای پنج هزار و ۴۰۰ شهید است که امروز از امنیت بسیار خوبی برخوردار بوده و وحدت و انسجام آن زمینه توسعه یافتگی استان را فراهم کرده است.

کد خبر 701302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.