تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات مصوبات سفر اول رییس‌جمهور به کردستان

استاندار کردستان گفت: از مجموع مصوبات سفر استانی اول رئیس‌جمهور به کردستان، بیش از شش هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است که به نسبت سرانه استان، رتبه اول جذب اعتبارات را در کشور داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _جمعه دوازدهم آبان_ در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان که با حضور رئیس‌جمهور، اعضای کابینه دولت و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون شاهد سومین سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان هستیم که این نشان‌دهنده توجه دولت به این استان است.

وی افزود: پروژه‌های خوبی از دیروز در استان کردستان به بهره‌برداری رسیده که نه تنها مردم استان کردستان بلکه مردم سایر نقاط کشور هم در جریان این پروژه‌ها قرار گرفتند.

استاندار کردستان ادامه داد: نمونه آن پروژه راه‌آهن بود که با بدهی چندصد میلیاردی تعطیل شده بود اما با هدف‌گذاری که در سفر گذشته ریاست جمهوری انجام شد، روز گذشته به افتتاح رسید.

وی گفت: از مجموع مصوبات سفر اول استانی رئیس‌جمهور به کردستان، بیش از شش هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است و به نسبت سرانه استان کردستان رتبه اول جذب اعتبارات سفر اول استانی را در کشور داشتیم.

زارعی‌کوشا ادامه داد: در دولت سیزدهم علاوه بر تمرکز بر اتمام پروژه‌های کلان، جهش خوبی را در آینده در همه شاخص‌های توسعه و پیشرفت شاهد خواهیم بود.

وی گفت: در استان کردستان در دو سال گذشته توجه به فرهنگ و هنر در مجموعه مدیران استان شکل گرفته است و این استان کردستان که در سال گذشته مورد طمع دشمنان قرار گرفته بود با هوشیاری و بصیرت مردم نقشه‌های دشمنان خنثی شد. امسال هم در سالگرد آن اتفاقات جشن میلاد پیامبر را برگزار کردیم که تجلی صمیمت و وحدت و نشاط اجتماعی را شاهد بودیم.

استاندار کردستان تصریح کرد: در دولت سیزدهم مرز باشماق به عنوان مرز تردد زوار اربعین حسینی تعیین شد و به عنوان یک فرصت معنوی و اقتصادی برای استان برکات بسیاری را در پی داشته است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ و قبل از آن معمولاً در بخش تلفات تصادفات، در بین پنج استان اول کشور قرار داشتیم اما با توجه به تمرکز برای رفع نقاط حادثه‌خیز، سال گذشته به رتبه چهارم کاهش تلفات و شش ماهه نخست امسال به رتبه دوم کشور در کاهش تلفات رسیدیم.

زارعی‌کوشا ادامه داد: در کردستان با کارهای بر زمین مانده بسیاری از گذشته روبرو هستیم که امروز باید با کار مضاعف آنها را ساماندهی کنیم و یقین داریم که کردستان در دولت سیزدهم به جایگاه بسیار خوبی در همه حوزه‌ها خواهد رسید.

کد خبر 701280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.