اقتصاد فرهنگ؛ راه برون رفت از انسدادهای اقتصادی سیاسی و اجتماعی

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر تقویت و توجه به بخش‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت: اقتصاد فرهنگ راه برون رفت از انسدادهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خواهد بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد، در نشست با تشکل‌های خصوصی و گردشگری استان یزد که با حضور سید مصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری برگزار شد اظهار کرد: با همگرای لازم باید مگاپروژه‌هایی را برنامه‌ریزی کرد و شهرک سفال سرامیک که ارتباط خاصی با شرکت شهرک‌های صنعتی دارد، باید شهرک را به صورت پایلوت در محور شمال غرب و غرب کشور ایجاد کنیم و در آن محلی مناسب برای گردشگری و صنایع دستی فراهم کنیم.

وی گفت: با وحدت بخش به بخش تشکل‌ها و بخش خصوصی و با نگاه به مدیریت سرمایه می‌توان کار درست انجام داد با نگاه مدیریت هزینه‌ای کاری نمی‌توان کرد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه متأسفانه همچنان به دنبال مدیریت هزینه، وام و تسهیلات هستیم افزود: واقعیت این است که مدیریت سرمایه و مدیریت سود آفرین در اقتصاد فرهنگ بسیار مهم است.

جلالی خاطرنشان کرد: مجموعه معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی با تمام بضاعت‌ها، توان و ظرفیت‌های خود حامی بخش گردشگری خواهد بود چرا که گردشگری برای ما مهم هستند و روح انسانی و محصول ما را آن‌ها هدایت و راهنمایی می‌کنند و توجهات به صنایع دستی معطوف می‌شود.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی افزود: امیدواریم با همین حرکت‌های کوچک و همگرایی‌ها کوچک شاید بتوانیم تغییر فرهنگی ایجاد شود.

وی گفت: همه بخش‌ها نیازمند تقویت و توجه هستند، گردشگری، میراث فرهنگی و اقتصاد فرهنگ همه با هم راه برون رفت از انسدادهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خواهند بود.

جلالی با تأکید بر ضرورت تقویت و توجه ادامه داد: در شرایطی هستیم که در فقدان برنامه و پلن‌ها ضعف داریم و باید در این فکری کنیم.

کد خبر 701277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.