پروژه شهرک صنعتی سنندج ۴ افتتاح شد

پروژه شهرک صنعتی سنندج ۴ در جریان دومین دور سفر استانی رئیس جمهور به کردستان امروز (جمعه) با حضور وزیر کشور و جمع دیگری از مسئولان کشوری و استانی به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان، پروژه شهرک صنعتی سنندج ۴ امروز _جمعه یازدهم آبان_ در جریان دومین دور سفر استانی رئیس جمهور به کردستان، با حضور وزیر کشور و جمع دیگری از مسئولان کشوری و استانی به طور رسمی افتتاح شد.

شهرک صنعتی سنندج ۴ در هفت کیلومتری این شهر و در نزدیکی روستایی به نام سرنجیانه واقع شده است و عملیات اجرایی فاز نخست سال ۱۳۸۵ آغاز شد ولی به دلیل داشتن معارض ملکی متوقف و آنگاه در سال ۱۳۹۶ بار دیگر اجرای آن از سر گرفته شد.

وسعت این شهرک ۲۰۵ هکتار است و در ۲ فاز تعریف شده که فاز نخست آن شامل ۷۵ هکتار و فاز دوم آن هم ۱۳۰ هکتار است که فاز نخست این شهرک سال ۱۳۹۹ در حالی که زیرساخت‌های اساسی همچون آب و جاده آن آماده نشده بود به بهره‌برداری رسید.

فاز نخست این شهرک زون بندی شده و اراضی آن در قالب ۲۴۶ قرارداد به متقاضیان واگذار شده و هم اکنون تعدادی از واحدهای تولیدی در آن شروع به احداث سوله کرده‌اند.

حمیدرضا امانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در این مراسم گفت: شهرک صنعتی سنندج ۴ هم جزو پروژه‌های نیمه تمامی بود که دولت سیزدهم آن را تحویل گرفت و تکمیل آن در اولویت قرار داد.

وی ادامه داد: پروژه جاده دسترسی به این شهرک صنعتی به طول ۲ کیلومتر تا خرداد سال جاری ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و با انجام کار جهادی به اتمام رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان اضافه کرد: این پروژه که ارزش روز آن افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

وی ایجاد خط انتقال آب این شهرک صنعتی را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان خواند و افزود: خط انتقال آب شهرک سرنجیانه به طول ۱۵ کیلومتر بعد از گذشت ۲ سال آماده افتتاح شده است.

امانی کل هزینه انجام شده در شهرک صنعتی سنندج چهار را افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مطالعات و طراحی فاز دوم این شهرک صنعتی هم انجام شده و آماده برگزاری مناقصه و آغاز عملیات اجرایی است.

وی خاطرنشان کرد: شهرک فناوری در جوار فاز نخست شهرک صنعتی سنندج ۴ در زمینی به مساحت ۶ هکتار احداث می‌شود و این پروژه در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به کردستان کلنگ زنی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده برای احداث زیرساخت‌های شهرک کارگاهی دانش بنیان استان نیاز به بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش ایمنا، رئیس‌جمهور و وزیران دولت از روز پنجشنبه در قالب دومین سفر استانی به استان کردستان سفر کرده‌اند که در این سفر دو روزه تعدادی از پروژه‌های کلان همچون راه‌آهن سنندج - همدان و فرودگاه سقز به بهره‌برداری رسیدند.

کد خبر 701260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.