تاکید امام جمعه شیراز به مدیران و فعالان فرهنگی نسبت به مطالعه نقشه مهندسی فرهنگی

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه مدیران، فعالان فرهنگی و سمن‌ها باید نقشه مهندسی فرهنگی استان را مطالعه کنند، گفت: مدیران و مسئولان مقوله آموزش و توجه به نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس و شهر شیراز را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حضرت آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز_ جمعه دوازدهم آبان_ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار کرد: قضیه فلسطین و مظلومیت مردم غزه چند نکته درس‌آموز دارد که اولین مسئله صبر و مقاومت مردم در باریکه غزه است و حجم بمب‌هایی که در باریکه غزه ریخته شده از بمب اتمی که به هیروشیما زدند، قدرت انفجار بیشتری داشته است. این در حالی است که قریب به ۱۸ هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته شد اما مردم مقاومت داشتند.

وی افزود: باید این مسئله مطرح شود که مقاومت مردم ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی درس به دیگر مردم جهان اسلام داد و حماس اگر الگویی بخواهد معرفی کند جوانان ایرانی را مثال می‌زند که در دل دریا و در کنار آب‌های خلیج فارس و اروندرود تا اوج قله‌های کردستان تقریباً ۳۰۰ هزار شهید دادند.

امام جمعه شیراز با اشاره به مظلومیت غزه، تصریح کرد: ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله قدرت خود را آن روز نشان داد که از شهادت ترسی ندارد و مرزهای خود را حفظ و حراست خواهد کرد.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: در شروع موضوع حمایت از فلسطین، وقتی مردم دنیا خواب بودند ایرانیان ایستادند و ۳۰۰ هزار شهید تقدیم شد. لذا امروز هم آنچه ولی امر دستور بدهند وظیفه ما است.

وی خاطر نشان کرد: ایران به عنوان جلوداران نظم نوین جهانی است که در آینده این نظم جهانی به فرموده رهبر معظم انقلاب جایگاه ایران و امت اسلامی متفاوت خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: به همه دنیا می‌گوئیم که آینده متعلق به اسلام، ایران و امت اسلامی است و آنچه استکبار تلاش می‌کند خودش را نگه دارد محکوم است و ما هستیم و جهانی که منتظر مهدی آل محمد (ع) و فریاد مرگ بر استکبار سر می‌دهد.

به گفته آیت الله دژکام امروزه امت اسلامی به پیروی از رهبر معظم انقلاب، حرکت طوفانی خودش را برای قرارگیری جایگاه ویژه ایران و اسلام در نظم نوین جهانی شروع کرده است و توطئه دشمنان هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید.

وی در ادامه همچنین با اشاره به فرارسیدن روز سیزدهم آبان ماه، روز دانش‌آموز تاکید کرد: فردا روز ملی مرگ بر آمریکا در کشور ما است و روزی که جوانان دانشجوی ما لانه جاسوسی آمریکا را تصرف کردند و جاسوسان دستگیر شدند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز اضافه کرد: سیزدهم آبان روزی است که خون دانش‌آموزان ما ریخته شد تا اسلام باقی بماند.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: در ادامه مسیر شهدای دانش‌آموز همچون شهید فهمیده‌ها که صدها و هزارها نوجوان دانش‌آموز در نسل قبل رفتند تا ایران عزت داشته باشد و اسلام سربلند باشد.

وی افزود: دانش‌آموزانی که امروز در فضای معنوی نماز جمعه حضور دارند، آگاهی و بصیرت خود را به جهانیان اعلام داشتند که دانش‌آموزان ایرانی بصیر و آینده‌ساز کشور بوده و می‌داند گره‌های فنی و تکنولوژی را با دست علم خود باز کنند و می‌خواهد فریاد عزتمندی و سر افرازی ایران را بلند کنند که دوره استعمار آمریکا، انگلیس و فرانسه گذشته و فریاد ایران در مقابل دشمنان، عزتمندی و هیهات من الذله است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه با اشاره به پیش رو بودن روز فرهنگ عمومی در هفته آینده، اظهار کرد: مسئله فرهنگ عمومی بسیار مهم است. چرا که فرهنگ ایرانیان همواره در دنیا مطرح بوده و بویژه شهر شیراز، شهر فرهنگ است و تردیدی در آن نیست.

آیت الله دژکام خاطر نشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، شهر شیراز در قله فرهنگ است و فرهنگ باید نسل به نسل و دست به دست منتقل شود. چرا که فرهنگ مثل هر چیز دیگری رشدپذیر بوده و باید رشد داشته باشد و در یک نقطه ساکن ایستادن و صرفاً افتخار به داشته‌های گذشته لازم نیست.

وی با تاکید بر اینکه در استان فارس نیاز به هدف‌گذاری، تلاش و فعالیت در رشد فرهنگی داریم، افزود: با توجه به تدوین نقشه مهندسی فرهنگی در استان فارس و شهر شیراز که برای مدت پنج سال طراحی شده بود، از تدوین آن تاکنون یک سال و نیم گذشته است و به نظر می‌رسد توجه به این نقشه مطابق آنچه نیاز بوده، انجام نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: مدیران، فعالان فرهنگی و سمن‌ها باید نسبت نقشه مهندسی فرهنگی را مطالعه کنند و برای اجرای این نقشه که آموزش و بازآموزی آن احساس می‌شود، تلاش کنند.

کد خبر 701232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.