لژیونرهای ایران روی نوار موفقیت/ سوپرایز ژنرال در آستانه جام ملت‌های آسیا

لژیونرهای ایرانی همچون هفته‌های گذشته، در این هفته نیز عملکرد قابل قبولی را از خود به‌نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدت زمان زیادی تا آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا باقی نمانده است و در این برهه زمانی تمامی بازیکنان فوتبال کشورمان به دنبال کسب رضایت امیر قلعه‌نویی برای حضور در تیم ملی هستند؛ از سوی دیگر عملکرد لژیونرها می‌تواند تأثیر بسزایی در روند نتیجه‌گیری تیم کشورمان در جام ملت‌های آسیا داشته باشد و به همین دلیل در هفته‌های اخیر شاهد عملکرد مطلوب آن‌ها در لیگ‌های اروپایی بوده‌ایم.

در این هفته لژیونرهای کشورمان در تیم‌های باشگاهی خود عملکرد قابل قبولی از خود ارائه داده‌اند که در ادامه مشروح عملکرد آن‌ها را می‌خوانید.


قایدی گل زد اما الاتحاد باخت

در چارچوب رقابت‌های هفته هفتم لیگ‌برتر امارات، تیم الوحده میزبان شاگردان مجیدی بود و دیدار این دو تیم در نهایت با نتیجه دو بر یک به سود یاران نورالهی به پایان رسید.
الاتحاد کلبا با تک گل مهدی قایدی در دقیقه ۶۹ تنها یکی از گل‌های خورده را جبران کرد و در سوی مقابل نیز الوحده موفق شد پس از سه شکست متوالی مقابل الاتحاد کلبا به پیروزی دست پیدا کند.
یاران نورالهی هم‌اکنون در جایگاه ششم جدول قرار دارند و الاتحاد نیز رده دهم جدول را به خود اختصاص داده است؛ گفتنی است که فرهاد مجیدی در دیدار بعدی خود با شباب الاهلی پنج بازیکن تأثیرگذار همچون قایدی را به همراه ندارد.

لژیونرهای ایران روی نوار موفقیت/ سوپرایز ژنرال در آستانه جام ملت‌های آسیا

یکه‌تازی جوانان در لیگ بلژیک

در هفته دوازدهم لیگ بلژیک تیم صدرنشین یونیون سن‌ژیل میهمان وسترلو بود و در نهایت یونیون موفق به برتری سه بر یک مقابل میزبان خود شد؛ دنیس اکرت که به دلیل مصدومیت چندهفته‌ای دور از میادین بود، پس از بازگشت به ترکیب تیم خود موفق شد در دقیقه ۵۶ دومین گل یونیون را به ثمر برساند و در دقیقه ۸۶ نیز از زمین مسابقه خارج شود.

همچنین دنیس اکرت در جام حذفی بلژیک به عنوان یار تعویضی فرصت بازی با پیراهن یونیون را پیدا کرد.
در دیگر مسابقه هفته دوازدهم لیگ‌برتر بلژیک تیم سنت‌ترویدنس با نتیجه دو بر یک مولنبک را شکست داد و کاوه ظهیرالاسلام بازیکن ۲۱ ساله سنت‌ترویدنس که برای اولین بار در ترکیب اصلی این تیم حضور پیدا کرد عملکرد نسبتاً مطلوبی از خود ارائه داد.

ظهیرالاسلام در جام حذفی نیز زمینه‌ساز پیروزی سنت تریدونس شد و گل اول این تیم را در وقت‌های اضافه به ثمر رساند.

در هرحال قامت بلند این بازیکن می‌تواند در امر گلزنی وی تأثیر گذار باشد و به همین دلیل این احتمال وجود دارد قلعه‌نویی ظهیرالاسلام را به لیست بازیکنان منتخب خود اضافه کند.

روند صعودی روستوف با محبی ادامه دارد

در هفته سیزدهم لیگ‌برتر روسیه، تیم متحول شده روستوف در دومین بازی متوالی موفق به ثبت کلین شیت و برتری یک بر صفر مقابل لوکومتیو شد؛ محمد محبی در این بازی گل دوم روستوف را به ثمر رساند که البته به دلیل آفساید مورد قبول داور قرار نگرفت، گفتنی است که یاران محبی با این پیروزی به رده نهم جدول صعود کردند.

لژیونرهای ایران روی نوار موفقیت/ سوپرایز ژنرال در آستانه جام ملت‌های آسیا

هژبرپور با فورج قهرمان شد

در فینال لیگ برتر کانادا تیم فورج موفق شد در وقت‌های اضافه تیم کاوالری را شکست دهد و عنوان قهرمانی این لیگ را از آن خود کند. الساندر هژبرپور بازیکن ایرانی کانادایی این تیم تا دقیقه ۱۰۵ در ترکیب تیم خود حضور داشت.
همچنین نیما موذنی‌زاده و کیان ویلیامز دیگر ایرانیان شاغل در این لیگ هستند که تیم‌های آن‌ها در قعر جدول لیگ کانادا قرار گرفت.

جهانبخش؛ همچنان یار تعویضی

در هفته دهم لیگ هلند، تیم فاینورد موفق شد توئته را با نتیجه دو بر یک شکست دهد. جهانبخش همچون هفته‌های گذشته در نیمه دوم به زمین مسابقه آمد و با این حال توانست نمره هف را کسب کند.
کاپیتان تیم کشورمان پنج دوئل موفق داشت، یک پاس کلیدی و پیروزی در تمام نبردهای هوایی را در کارنامه خود ثبت کرد.

لژیونرهای ایران روی نوار موفقیت/ سوپرایز ژنرال در آستانه جام ملت‌های آسیا

مهاجم ایرانی؛ آقای گل سری B جوانان ایتالیا

دیوید استاکلر جدیدترین لژیونر فوتبال ایران که در فوتبال ایتالیا حضور دارد عنوان آقای گلی سری B را به خود اختصاص داده است و در جدال با کرمنزه نیر موفق به زدن یکی از دو گل تیم خود شد.
استاکلر تاکنون در هفت بازی موفق به زدن ۱۰ گل شده است و روند روبه‌رشد این بازیکن نوید معرفی یک مهاجم در سطح‌جهانی را به کادرفنی تیم ملی می‌دهد.

برنتفورد برد؛ قدوس تأثیر گذار نبود

در هفته دهم لیگ‌جزیره، تیم برنتفورد مقابل چلسی به پیروزی دو بر صفر دست پیدا کرد؛ سامان قدوس در دقیقه ۸۴ به جای آرون هیکی به میدان آمد.
برنتفورد با کسب این پیروزی در رده دهم جدول قرار گرفت و در هفته پیش‌رو نیز میزبان وستهم رده نهمی خواهد بود.

لژیونرهای ایران روی نوار موفقیت/ سوپرایز ژنرال در آستانه جام ملت‌های آسیا

زوج طارمی و اوانیلسون دوباره در اوج

اوانیلسون پس از رهایی از بند مصدومیت زوج مهدی طارمی مقابل ویزلا را تشکیل داد و همکاری این دو بازیکن با یکدیگر سبب پیروزی دو بر صفر پورتو مقابل ویزلا شد.
طارمی اولین گل پورتو را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، پورتو پس از این برتری با ۲۲ امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفت و در هفته دهم میزبان تیم قعرنشین استوریل پرایا خواهد بود.

لژیونرهای ایران روی نوار موفقیت/ سوپرایز ژنرال در آستانه جام ملت‌های آسیا

السد با حزباوی روی نوار کلین‌شیت

السد در دو بازی شنبه و پنج‌شنبه شب در لیگ ستارگان به دو برد متوالی به همراه کلین‌شیت دست پیدا کرده و امین حزباوی که به خوبی توانسته است در خط دفاعی السد جای بگیرد؛ در هر دو مسابقه عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت. درخشش حزباوی با توجه به مصدومیت طولانی مدت پورعلی‌گنجی می‌تواند خبر خوبی برای قلعه‌نویی در بازی‌های پیش‌رو باشد هرچند که مدافعان شاغل در لیگ داخلی نیز عملکرد قابل قبولی ارائه داده‌اند و کار حزباوی برای رسیدن به ترکیب تیم‌ملی چندان هم آسان نیست.

سهم ۴ دقیقه‌ای آزمون از بازی مقابل اینتر

در مهم‌ترین بازی هفته دهم سری‌آ ایتالیا، اینتر در ورزشگاه سن‌سیرو میزبان رم بود و جدال این دو تیم در نهایت با تک گل مارکوس تورام به نفع اینتر به پایان رسید. سردار آزمون هفته گذشته مقابل مونزا برروی تک گل سه امتیازی رم تأثیرگذار بود و به همین دلیل انتظار می‌رفت با توجه به عملکرد وی و مصدومیت دیبالا، دقایق بیشتری را مقابل اینتر بازی کند اما این بازیکن تنها چهار دقیقه فرصت بازی برابر اینتر را پیدا کرد.

لژیونرهای ایران روی نوار موفقیت/ سوپرایز ژنرال در آستانه جام ملت‌های آسیا

قلی‌زاده بالاخره آفتابی شد

در چارچوب رقابت‌های جام حذفی لهستان تیم لخ‌پوزان به مصاف زاویشا رفت و با برتری چهار بر صفر مجوز صعود به مرحله بعد را پیدا کرد؛ نکته جالب توجه حضور علی قلی‌زاده پس از مصدومیت ۷ ماهه در ترکیب لخ‌پوزان بود.
بی‌شک اگر بازیکن لخ‌پوزان پاس زیبای قلی‌زاده را تبدیل به گل می‌کرد؛ شاهد بازگشت باشکوه این بازیکن به گردونه رقابت‌ها بودیم. با این حال رهایی قلی‌زاده از بند مصدومیت می‌تواند یک خبر خوب برای امیر قلعه‌نویی در آستانه جام ملت‌های آسیا باشد.

درخشش پس از مصدومیت

در هفته دهم لیگ ترکیه، تیم کایسری‌اسپور میزبان خود هاتای اسپور را با نتیجه دو بر یک شکست داد؛ مجید حسینی و علی کریمی ۹۰ دقیقه برای کایسری بازی کردند و عملکرد مطلوبی را از خود به نمایش گذاشتند.
شب گذشته نیز کایسری اسپور در رقابت‌های جام‌حذفی موفق شد حریف خود را با ۴ گل از پیش رو بردارد و به مرحله بعد صعود کند. کریمی در این دیدار به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شد و علاوه بر اینکه زمینه ساز گل چهارم تیم خود و ارسال پاس گل شد در دقیقه ۱۱۵ نیز از روی ضربه ایستگاهی دروازه تیم ایگدیر را به لرزه در آورد.

حکمت؛ ستاره‌ای جدید در بوندس لیگا

در رقابت‌های بوندس لیگا جوانان آلمان تیم زیر ۱۹ سال کلن سه بر یک بوخوم را شکست داد و در رده پنجم جدول قرار گرفت. کیان حکمت هافبک ایرانی تیم کلن در این مسابقه موفق به زدن یک گل و ارسال یک پاس گل شد تا نقش مهمی در پیروزی تیم خود داشته باشد.

لژیونرهای ایران روی نوار موفقیت/ سوپرایز ژنرال در آستانه جام ملت‌های آسیا

کد خبر 701231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.