نگرش مدیران دستگاه‌های اجرایی کرمانشاه به مشکلات واحدهای صنعتی باید تغییر کند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای فعال‌سازی دوباره واحدهای صنعتی راکد در کرمانشاه لازم است نگرش و دیدگاه مدیران دستگاه های اجرایی این استان نسبت به واحدهای صنعتی و تولیدی و مشکلات آن‌ها تغییر کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید صولت مرتضوی در جلسه امروز_ جمعه دوازدهم آبان‌ماه_ ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: کرمانشاه از توانمندی و ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که اگر به آن‌ها خوب رسیدگی و توجه می‌شد این استان امروز با مشکلات اقتصادی و دیگر مسائل مانند بیکاری روبرو نبود.

وی افزود: در کرمانشاه واحدهای صنعتی و تولیدی زیادی وجود دارد که تعدادی از آن‌ها دچار مشکلاتی شده‌اند و برخی از آنها یا کاملاً تعطیل و یا با حداقل ظرفیت خود مشغول فعالیت هستند.

مرتضوی تصریح کرد: این در حالی است اگر دستگاه‌های اجرایی استان و مدیران آن‌ها سخت‌گیری‌ها را کنار می‌گذاشتند خیلی زودتر باید مشکلات این واحدها مرتفع و به چرخه تولید باز می‌گشتند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: آنچه که من لازم می‌بینم تغییر نگرش و دیدگاه مدیران دستگاه‌های اجرایی کرمانشاه نسبت به واحدهای صنعتی و تولیدی و مشکلات آن‌ها است و تا این تغییر رخ ندهد نمی‌توان چندان به حل مشکلات و رفع نواقص این واحدها امیدوار بود.

وی گفت: این در حالیست که در بسیاری استان‌های دیگر، مدیران دستگاه‌های اجرایی خود برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی شهر و دیار خود اقدام می‌کنند تا چرخه اقتصادشان به خوبی بچرخد.

مرتضوی یادآوری کرد: کرمانشاه سال‌ها از درد بیکاری رنج می‌برد در حالی که فعال کردن دوباره واحدهای راکد و یا آن‌هایی که با حداقل ظرفیت مشغول فعالیت هستند می‌تواند قدم بسیار مؤثری برای کاهش این مشکل باشد.

عالی‌ترین مقام وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: هرچند نرخ بیکاری کرمانشاه از ۱۷ و ۱۸ درصد چند سال قبل به ۱۰.۳ درصد رسیده است اما با شناختی که از این استان و ظرفیت‌ها و امکانات و منابع آن دارم معتقدم همین مقدار نیز زیاد است.

وی گفت: برای برون رفت از مشکلات اقتصادی در کرمانشاه باید مشوق‌هایی جهت حضور سرمایه گذاران ایجاد شود، اما در این حوزه نیز رفتار خوبی با آن‌هایی که برای سرمایه‌گذاری حضور پیدا کرده‌اند صورت نگرفته و برای دریافت مجوزهای لازم با آن‌ها همکاری خوبی نشده است.

مرتضوی در پایان گفت: امیدوارم با همکاری بیشتر بانک‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی با شرکت‌های تولیدی و همچنین اهتمام صنایع و کارخانجات به افزایش تولیدات بیشتر شاهد باز شدن گره‌های اقتصادی این استان باشیم و در آینده نزدیک نرخ بیکاری در کرمانشاه تک رقمی شود.

در این جلسه همچنین به مشکلات شرکت صنایع کاغذ بسته‌بندی بیستون تأمین، کیمیا ورزان مهر غرب و طرح جایگزین دامپروری به جای شرکت طرح صنایع کاغذ غرب رسیدگی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستورات لازم برای رفع آن‌ها صادر کرد.

کد خبر 701218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.