نور آفتاب، خوش خلقتان می کند

خبرگزاری ایمنا: نورآفتاب، به دليل تاثيرات مطلوب سيستميك علاوه بر ساخت ويتامينD مورد نياز بدن، با ترشح اندروفين‌هاي داخلي، موجب بهبود خلق‌وخوي افراد مي‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از وب دا، پزشك متخصص پوست، مو و زيبايي دانشگاه علوم پزشكي ياسوج ضمن بیان این مطلب افزود: انواعي از سلول‌هاي ايمني پوست در اثر تماس با آلرژن‌هاي محيطي، منجر به حساسيت و در مواردي نيز بيماري‌‌هاي ديگر مي‌شود كه تماس با نور آفتاب، موجب كاهش اين نوع سلول‌ها در بافت پوست شده و براي درمان برخي بيماري‌هاي پوستي مانند اگزماهاي تماسي و پسوريازين كاربرد دارد.
دكتر بابك جعفري در رابطه با مضراتي كه نورآفتاب به همراه دارد، اظهار كرد: امواج گوناگون پوست، تاثيرات متفاوتي بر روي پوست بر جاي مي‌گذارد و به عنوان مثال، طيفA اشعه خورشيد، مي‌تواند منجر به جداشدن ناخن از بستر خود شده و يا امواج B، در پير شدن پوست تاثير دارد.
وی ادامه داد: امواج B با تاثير بر روي ساختار و عملكرد لايه سطحي و عمقي پوست، چروك‌هاي عميق و ظريف، خشكي، خشن شدن پوست، نمايان شدن عروق سطحي و كاهش الاسيته پوست را به همراه دارد.
اين پزشك متخصص پوست، مو و زيبايي خاطرنشان كرد: مصرف مرتب ضدآفتاب و تركيبات رتينوئيد، باعث پيشگيري از اين ضايعات و كاهش نياز به جراحي‌هاي پرخطر می شود.
کد خبر 70121

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.