تخصیص ارز به پروژه فولادسازی شهرستان قروه را پیگیری می‌کنم

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: به عنوان نماینده دولت در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به کردستان، مسئله تخصیص ارز به پروژه فولادسازی شهرستان قروه را پیگیری می‌کنم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی صمت کردستان، سیداحسان خاندوزی امروز _جمعه دوازدهم آبان_ در بازدید از پروژه فولادسازی کردستان در شهرستان قروه اظهار کرد: به عنوان نماینده دولت در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به کردستان، مسئله تخصیص ارز به پروژه فولادسازی شهرستان قروه را پیگیری می‌کنم.

وی بر تسریع در اجرای این پروژه مهم که در اشتغال و تولید استان بسیار تأثیرگذار است، تاکید کرد و افزود: برای اینکه زمان‌بندی بهره‌برداری از این پروژه کوتاه‌تر شود سعی خواهد شد که ارز موردنیاز آن تأمین شود.

زنجیره فولاد کردستان از پروژه‌های مهم استان در زمینه سنگ آهن است که می‌تواند تحول بزرگی در صنعت منطقه ایجاد کند. این طرح در راستای ۴۸ طرح پیشران کشور است و قرار است در افق ۱۴۰۶ به بهره‌برداری برسد.

واحد تولیدی فولاد قروه ظرفیت تولید یک میلیون تُن ورق گرم فولادی را در سال دارد و میزان اشتغالزایی آن یک هزار و ۵۰۰ نفر است. سهم اصلی شرکت فولاد زاگرس قروه با ۴۴ درصد از آن ایمیدرو و بقیه متعلق به سرمایه گذاری توسعه فلزات و معادن ایران است.

به گزارش ایمنا، رئیس‌جمهور و وزیران دولت از روز پنجشنبه در قالب دومین سفر استانی به استان کردستان سفر کرده‌اند که در این سفر دو روزه تعدادی از پروژه‌های کلان همچون راه‌آهن سنندج - همدان و فرودگاه سقز به بهره‌برداری رسیدند.

کد خبر 701192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.