فرودگاه سقز به افتتاح رسید

فرودگاه سقز با حضور رئیس‌جمهور و مسئولان استانی امروز (جمعه) به افتتاح رسید.

به گزارش ایمنا، فرودگاه سقز به عنوان دومین فرودگاه استان کردستان امروز _جمعه دوازدهم آبان_ با حضور رئیس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی، استاندار کردستان و تعدادی دیگر از مسئولان کشوری و استانی به افتتاح رسید.

حدود ۲۷ سال (دهه ۷۰) از آغاز مطالعات پروژه احداث فرودگاه سقز می‌گذرد که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۴ آغاز شد. پس از چند سال وقفه، از سال ۱۳۹۶ پروژه احداث فرودگاه سقز با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران واگذار شد.

پس از عملیات جهادی و تخصصی که پیرو دستور ویژه رئیس دولت سیزدهم مبنی بر بهره‌برداری از فرودگاه سقز انجام شد، این فرودگاه توسط مهندسان ایرانی با ۱۸۰ هکتار مساحت و دو هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت ترمینال به اتمام رسیده است.

باند فرودگاه سقز دو هزار و ۶۰۰ متر طول دارد و ۴۵۰ متر تاکسی وی، دو هزار و ۵۰۰ متر گستره پارکینگ، یک هزار و ۳۰۰ متر روشنایی معابر، برج مراقبت، دستگاه‌های کمک بازرسی و ساختمان پلیس از دیگر ویژگی‌های این فرودگاه است.

حدود یک و نیم میلیون نفر از شهرهای شمالی استان کردستان از جمله بانه، سقز، دیواندره و شهرهای جنوبی آذربایجان غربی همانند بوکان، شاهین دژ، تکاب، مهاباد، سردشت و پیرانشهر از خدمات رفت و آمد هوایی این فرودگاه بهره‌مند خواهند شد.

اهالی سقز به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت استان کردستان، پس از سال‌ها انتظار امروز شاهد تکمیل و بهره‌برداری فرودگاه سقز بودند.

به گزارش ایمنا، رئیس‌جمهور و وزیران دولت از روز پنجشنبه در قالب دومین سفر استانی به استان کردستان سفر کرده‌اند که در این سفر دو روزه تعدادی از پروژه‌های کلان همچون راه‌آهن سنندج - همدان و فرودگاه سقز به بهره‌برداری رسیدند.

کد خبر 701181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.