پروژه‌های ملی کرمانشاه نیازمند توجه ویژه دولت است

استاندار کرمانشاه گفت: توجه ویژه هیات دولت به پروژه‌های بزرگ و ملی کرمانشاه از جمله راه‌آهن منجر به اجرایی شدن آن‌ها می‌شود.

به گزارش ایمنا محمد طیب صحرایی شامگاه پنجشنبه _ یازدهم آبان_ در کارگروه اشتغال استان کرمانشاه با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: وزیر کار یک عضو مؤثر هیأت دولت است و از ایشان خواستاریم نظر مساعد دولت را بر استان کرمانشاه جلب و متمرکز کند.

وی با بیان اینکه برخی از ظرفیت‌های کرمانشاه مورد غفلت قرار گرفته است، افزود: راه‌آهن کرمانشاه - خسروی به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های مغفول مانده است که فعال سازی آن می‌تواند به اندازه ده‌ها کارگاه، اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم به همراه داشته باشد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این پروژه می‌تواند کمک بسزایی به رونق صادرات استان و حتی کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۴۱ درصد صادرات ایران به عراق از کرمانشاه صورت می‌گیرد و راه‌آهن تسهیل‌گر آن خواهد بود، گفت: به علاوه سالانه ۱۲۰ میلیون تن تولید صنعتی، ۲۰ میلیون تن تولید معدنی و پنج میلیون تن تولید کشاورزی در کرمانشاه داریم که راه آهن جابجایی آن را تسهیل می‌کند.

صحرایی افزود: معتقدم که راه‌آهن در جابجایی زوار از محور شرق به غرب و برعکس نیز بسیار اثرگذار است.

وی گفت: خواستار ارزیابی دقیق بهره‌مندی کرمانشاه از ظرفیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم و معتقدیم میزان بهره‌مندی از این پتانسیل‌ها در کرمانشاه مناسب نیست.

استاندار کرمانشاه همچنین خواستار ارتقای شاخص‌های بهره‌مندی کرمانشاه از ظرفیت‌های وزارت کار و همه زیرشاخه‌های آن خصوصاً هلدینگ‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری شد.

کد خبر 701172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.