۶۵ درصد هدف‌گذاری اشتغال کرمانشاه محقق شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از تحقق ۶۵ درصدی هدفگذاری اشتغال سال ۱۴۰۲ استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مختار احمدی در جلسه کارگروه اشتغال استان کرمانشاه که امشب پنجشنبه یازدهم آبان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، از ایجاد ۲۲ هزار و ۵۰۸ فرصت شغلی از ابتدای امسال تا کنون در استان خبر داد که معادل ۶۵ درصد اشتغال ۳۴ هزار و ۵۱۷ نفری هدف‌گذاری شده سال جاری است و گفت: سه درصد نسبت به برنامه امسال جلو هستیم.

وی از روند کاهشی نرخ بیکاری استان در سه فصل گذشته نیز یاد کرد و گفت: نرخ بیکاری استان در پاییز سال گذشته ۲.۸ درصد، بهار امسال ۵.۲ درصد و تابستان امسال بیش از سه درصد کاهش داشته است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در تابستان امسال میزان کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه سه برابر میانگین کشور بوده و چهارمین استان از نظر کاهش نرخ بیکاری بودیم.

احمدی در ادامه از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی استان در حدود یکسال اخیر (دی ماه سال گذشته تا کنون) یاد کرد و ادامه داد: در این مدت بالغ بر چهار هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به بیش از ۱۲ هزار ۵۰۰ طرح پرداخت شده که برای ۱۳ هزار و ۱۴۱ نفر اشتغالزایی داشته است.

وی اظهار کرد: این تسهیلات شامل تسهیلات تبصره ۱۶، تبصره ۱۸، مشاغل خانگی و تسهیلات مصوب سفر رئیس جمهور بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه میزان کمک‌های فنی و اعتباری مصوب سال ۱۴۰۲ استان کرمانشاه را نیز ۲۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی همچنین از افزایش سرانه پوشش بیمه تأمین اجتماعی استان نیز به ۳۹.۳ درصد یاد کرد و ادامه داد: در زمینه سایر صندوق‌های بیمه‌ای نیز وضعیت مناسبی داریم.

احمدی اشاره‌ای هم به طرح کالابرگ الکترونیک داشت که در حال حاضر سه هزار فروشگاه در استان به این طرح متصل بوده و بالغ بر یکصد هزار خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده کرده‌اند.

کد خبر 701167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.