لزوم پرهیز از شعارزدگی و توجه به عملگرایی/ محیط زیست، محور اصلی برنامه راهبردی اصفهان است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ،جزئیات موارد مطرح شده در کمیسیون تلفیق این هفته شورای اسلامی این کلان‌شهر را تشریح کرد.

سیدامیر سامع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر سعی می‌کنیم با دعوت از دستگاه‌های مختلف زمینه بحث، گفت‌وگو و تبادل در خصوص وضعیت شهر در موضوعات مرتبط را پیگیری کنیم؛ همچنین در زمینه مباحث مدیریت شهری مواردی که در جلسه علنی مطرح می‌شود، باید در کمیسیون‌ها به‌طور دقیق بررسی و سپس در کمیسیون تلفیق با حضور تمام اعضای شورا برای جمع‌بندی مطرح و به جلسه علنی وارد شود.

وی با بیان اینکه موضوع جلسه کمیسیون تلفیق این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان «رسانه» بود، افزود: اینکه رسانه در شهر چه وظیفه‌ای دارد، وضعیت آن چگونه است و اینکه شهروندان چقدر به رسانه‌ها، به‌ویژه رسانه‌های وابسته به شهرداری توجه دارند، در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: تمام اعضای شورا تاکید داشتند هر خبری که از سوی مدیریت شهری رسانه‌ای می‌شود، باید مبتنی بر واقعیت باشد و از شعارزدگی و قول‌هایی که به نتیجه نمی‌رسد بپرهیزیم و با استفاده از فعل‌های ماضی، بگویم فلان کار را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه مدیران شهری باید نسبت به اتفاقاتی که در شهر می‌افتد، پاسخگو باشند، از این‌رو در جلسه کمیسیون تلفیق مقرر شد آسیب‌شناسی رسانه شهر انجام شود، ادامه داد: در زمینه رسانه کمیته فرهنگ شهروندی، اطلاع‌رسانی پروژه‌ها و مواردی که نیاز است با شهروندان تبیین و گفت‌وگو کنیم، از رسانه‌های شهرداری استفاده می‌کنیم و آمادگی دریافت نظرات شهروندان را داریم.

سامع با بیان اینکه معتقدم شهروندان می‌توانند در بسیاری از موارد پیشرو باشند و گاهی نیاز به فرهنگ‌سازی نداریم، تاکید کرد: نیازمند تبیین و گفت‌وگوی مشترک و دریافت نظرات آن‌ها هستیم که از رسانه‌های شهرداری این موضوع درخواست شد و آن‌ها نیز اعلام کردند برای هر روز یک برنامه مشخص و ثابت دارند.

وی با بیان اینکه حضور شهردار، مدیران شهری و اعضای شورا در جلسات گفت‌وگو همچون «صدای شهر» می‌تواند مؤثر باشد، ادامه داد: تمام مدیران شهری موظف هستند یک روز ملاقات مردمی داشته باشند که رزرو این موضوع در سامانه «اصفهان‌من» انجام می‌شود.

با نگاه به آینده، چشم‌انداز شهر اصفهان را تنظیم می‌کنیم

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه موضوع مرکز پژوهش‌های شورا نیز در کمیسیون تلفیق این هفته مطرح شد، خاطرنشان کرد: در برنامه‌ریزی شهری یکی از موارد مهم نگاه به آینده است تا بدانیم شهری که مردم اصفهان برای چندین سال آینده می‌سازند، چه شهری خواهد بود و چه ویژگی‌هایی دارد.

وی اضافه کرد: با نگاه به آینده، چشم‌انداز چند سال آینده شهر را تنظیم می‌کنیم و به‌عنوان مثال برای تدوین برنامه راهبردی شهرداری اصفهان ۱۴۱۰ این اتفاق افتاد و برای دریافت نظرات شهروندان سامانه‌ای اعلام، جلساتی با حضور اساتید دانشگاه برگزار و اطلاعات تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۳۷ رصد شد تا به چند ده هزار مورد رسید.

سامع اضافه کرد: از پنج محور اصلی برنامه راهبردی شهرداری اصفهان بیشترین دغدغه شهروندان روی محیط زیست بود، بنابراین در این برنامه هدف نخست را مبتنی بر آن گذاشتیم؛ این نگاه به آینده در کمیسیون تلفیق از مرکز پژوهش‌های شورا درخواست شد و گزارشی از فعالیت‌ها نیز ارائه شد.

وی با اشاره به موضوع پژوهش ادامه داد: فرایندی برای حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا در شهرداری به‌وجود آمده است که بر این موضوع تاکید شد تا این دانشجویان در موضوعات شهر نقشی داشته باشند، آن‌ها مقطع تحصیلی را به‌خوبی و با دانش بیشتری به ثمر برسانند و از آن‌ها حمایت شود.

کد خبر 701154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.