۲۹۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در استان کردستان افتتاح شد

۲ هزار و ۹۰۰ واحد نهضت ملی مسکن امروز (پنجشنبه) با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان کردستان افتتاح شد.

به گزارش ایمنا، وزیر راه و شهرسازی امروز _پنجشنبه یازدهم آبان_ در جریان سفر دو روزه خود به استان کردستان، ۲ هزار و ۹۰۰ واحد نهضت ملی مسکن این استان را افتتاح کرد و کلید این واحدها تحویل متقاضیان شد.

این واحدها شامل ۲ هزار و ۱۰۰ واحد روستایی، ۶۰۰ واحد بافت فرسوده و ۲۰۰ واحد واگذاری گروهی می‌شود، در این مراسم عملیات اجرایی شش هزار قطعه روستایی نیز آغاز شد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با اعلام تحویل شش هزار قطعه زمین به مردم در استان کردستان، گفت: تا پایان سال آینده در مجموع ۲ میلیون قطعه زمین برای ساخت مسکن روستایی و شهری در سراسر کشور به مردم تحویل داده می‌شود که اتفاقی بی‌سابقه است.

وی در ادامه به حوزه مسکن استان اشاره کرد و افزود: شاهد نتایج متفاوت و رونق در بخش مسکن کل کشور هستیم، استان کردستان نیز به دلیل اقلیم جغرافیایی و توپوگرافی یکی از سخت‌ترین استان‌ها برای تأمین زمین بود که طبق گزارشات بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تعداد زیادی از واحدهای نهضت ملی مسکن در این استان به بهره‌برداری می‌رسد و تأمین اراضی نیز در شهرهای مختلف این استان محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه تأمین زمین‌های روستایی طی توافق با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تحولات جدی همراه شده است و بنیاد مسکن علاوه بر اقداماتی که در حوزه مقاوم سازی و ساخت مسکن روستایی انجام داده، در حوزه تأمین زمین در روستاها نیز به کمک نهضت ملی مسکن آمده است.

به گزارش ایمنا، رئیس‌جمهور و تعدادی از وزیران و اعضای کابینه دولت در قالب دومین سفر استانی، امروز و فردا مهمان مردم استان کردستان هستند.

کد خبر 701119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.