کارگاه‌های استانی ترغیب به حضور در بورس تدوین شده است

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور گفت: به منظور ترغیب واحدهای کوچک تولیدی برای حضور در بورس، کارگاه‌های استانی بورس و فرابورس تدوین و راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید عشقی امروز _پنج شنبه ۱۱ آبان ماه_ در نخستین همایش بورس و تأمین مالی استان مازندران در ساری با اشاره به اینکه ظرفیت‌های واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک در بازار بورس بسیار مفید خواهد بود، اظهار کرد: ایجاد شفافیت در بورس از مزایای حضور در این بخش است و به دلیل عدم آشنایی شرکت‌های کوچک با بورس این همایش‌ها در استان‌های مختلف ترتیب داده می‌شود تا زمینه‌ساز توسعه شرکت‌ها در بورس باشد.

وی با بیان اینکه در ادامه این کارگاه‌ها باید دوره‌های تخصصی برای شرکت‌ها ایجاد شود و مشاوره‌های تأمین مالی و طراحی ابزارهایی که برای محصولات راهبردی مفید باشد ایجاد شود، گفت: شرکت‌های کوچک در ورود به بورس به صورت مستمر پیگیری می‌شوند و در ادامه راه نیز از کمک‌ها بهره‌مند می‌شوند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه در استان مازندران پتانسیل‌های بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد اما این استان سهم چندانی در اوراق منتشر شده ندارد، افزود: امیدوارم که با پیگیری‌های مختلف در بخش پذیرش شرکت‌ها، حتماً شرکت‌هایی که این پتانسیل ورود به بازار سرمایه را دارند از مزایا و معایب حضور در بورس آگاه شوند.

وی با تاکید بر اینکه ورود به بورس تنها شفافیت نیست بلکه برای تداوم کسب و کار قطعاً ضروری است، گفت: توصیف سهام و جلب مشارکت مردم از اهداف ورود شرکت‌ها به بورس است.

عشقی از تداوم برگزاری برگزاری کارگاه‌های کوچک استانی از بورس و فرابورس و نیز در حوزه تأمین مالی خبرداد و افزود: در استان مازندران که محصولات کشاورزی راهبردی نقش بسیار مهمی در تأمین نیازهای داخلی و بحث صادرات دارد، بورس کالا می‌تواند از نوسانات قیمت در برداشت محصول جلوگیری کند.

وی استانداردسازی محصول به منظور صادرات را نیز از مزایای حضور در بورس کالا اعلام کرد و گفت: در حوزه بورس کالا به ویژه برنج که سومین سال خود را پشت سر گذاشته است، افزایش بازیگران این حوزه بسیار ضروری است.

کد خبر 701118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.