غار کرفتو یک سرمایه ارزشمند برای کشور است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: غار کرفتو دیواندره با قدمت و پیشینه بلند تاریخی از جمله جاذبه‌های منحصربه‌فرد این منطقه و یک سرمایه ارزشمند برای کشور به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، سیدعزت‌الله ضرغامی امروز _پنجشنبه یازدهم آبان_ با حضور در شهرستان دیواندره و مجتمع تفریحی گردشگری سپهر تابناک غرب با اشاره به اینکه شهرستان دیواندره دارای ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری بسیاری است، اظهار کرد: استان کردستان ریشه ایران است و امنیت امروز مرزهای کشور در این خطه مرهون از خودگذشتگی‌های شهدا و فرزندان این آب و خاک است.

وی افزود: غار کرفتو دیواندره با قدمت و پیشینه بلند تاریخی از جمله جاذبه‌های منحصربه‌فرد این منطقه و یک سرمایه ارزشمند برای کشور به‌شمار می‌رود.

وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: مجموعه تفریحی گردشگری رفاهی سپهر تابناک غرب نیز که در ورودی شهرستان دیواندره احداث شده در نوع خود بی‌نظیر بوده و دارای امکاناتی از جمله پارک آبی، استخر، تالار پذیرایی، رستوران، جایگاه سوخت سه‌گانه و سویت‌های اقامتی است.

به گزارش ایمنا، وزیر میراث فرهنگی امروز همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان، پس از استقبال مسئولان استانی وارد استان شد و با حضور در گلزار شهدای سنندج و اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای استان و شهیدان ملاحیدر فهیم و برادران جلالی‌زاده ادای احترام کرد.

وی در سفر یک‌روزه خود به استان کردستان، از پروژه‌های شاخص گردشگری از جمله صلوات‌آباد، مجتمع سپهر تابناک غرب، پروژه موزه فرش بیجار، کمپ حمزه عرب و مجموعه قلعه و پل صلوات‌آباد نیز بازدید می‌کند.

رئیس‌جمهور و تعدادی از وزیران و اعضای کابینه دولت در قالب دومین سفر استانی، امروز و فردا مهمان مردم استان کردستان هستند.

کد خبر 701103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.