مدیر انقلابی و ارزشی باید در میان مردم باشد

استاندار خوزستان با تاکید بر هماهنگی دستگاه‌ها با معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت: مدیران با رعایت اصول اسلامی مدیریت بدون ترس از مافیا سیستم را به یک سیستم عقلانی و الهی تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر حسینی محراب امروز پنج‌شنبه _یازدهم آبان ماه_ در کارگاه آموزشی حقوقی که با حضور محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌ها نباید بدون مشورت با کارشناسان حقوقی هیچ‌گونه قرارداد و تصمیم مهم را اتخاذ کنند تا از ایجاد هرگونه خسارت جلوگیری شود و اینکه اختلافات بین دستگاهی باید تا حد امکان توسط سازمان برنامه و بودجه رفع شود و شکایت حقوقی ایجاد نشود.

وی افزود: مسئولیت یک امانت الهی در دست ما است و فرد مسئول مکلف است با صیانت از بیت‌المال برای رشد و تعالی جامعه تلاش کند.

حسینی با تاکید بر هماهنگی دستگاه‌ها با معاونت حقوقی ریاست جمهوری محراب ادامه داد: اولین اصل مدیریتی در دین ما نظام حق و تشکر است پس از آن تقوا و نظم قرار داد، این دو ویژگی موجب ساختن جامعه و رهنمون کردن جامعه به عبور از بحران‌ها و مشکلات شده و از قانون‌شکنی‌ها، ارتشا، رانت، فساد و … پیشگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه اصل سوم در مدیریت اسلامی، نظام مشارکت است، اضافه کرد: باید زمینه مشارکت مردم، نخبگان و صالحان را فراهم شود، کرامت بخشیدن به افراد صالح از جمله وظایف مدیران است و با رعایت این موارد یک سیستم تبدیل به نظام عقلانی و آسمانی می‌شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مدیر انقلابی و ارزشی باید در میان مردم باشد، آنها را در مدیریت خودش مشارکت دهد، تصریح کرد: وقتی با مردم مشورت در امور و کارها همکاری می‌کنند و موانع مختلف را خودشان برطرف می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اصل بعدی در مدیریت اسلامی عبادت و اصول اخلاقی است، توضیح داد: اهمیت دادن به عبادت موجب فضل و مدد الهی در انجام کارها می‌شود، مصادیق رعایت این اصل انجام امر به معروف و نهی از منکر، نپذیرفتن هدایای غیرمتعارف، پاک و منزه‌سازی محیط اداری است.

حسینی محراب در ادامه گفت: یک مدیر اسلامی به مردم توجه می‌کند و مردم‌داری فراگیر دارد که این امر سبب حضور و حمایت مردم در صحنه‌های مختلف می‌شود؛ مدیر سالم هیچ ترسی از شبکه‌های فساد و مافیای مختلف ندارد.

کد خبر 701098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.