معیشت مردم اولویت اصلی دولت است/ بومی‌گزینی در کردستان مورد توجه قرار گیرد

رئیس‌جمهور گفت: امروز معیشت و زندگی مردم در اولویت اول دولت قرار دارد و در این راستا دولتمردان شبانه‌روز مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز _پنجشنبه یازدهم آبان_ در دیدار با مردم شهر سنندج در میدان آزادی این شهر اظهار کرد: امروز مردم غزه از خانه و کاشانه خود دفاع می‌کنند و مقاومت و ایستادگی را برگزیده‌اند و فلسطین به صحنه مقاومت، عدالت خواهی، استقلال طلبی و دفاع از سرزمین و وطن تبدیل شده است.

وی افزود: کاری که مجاهدان و شهیدان غزه کردند راه تسلیم نشدن در برابر دشمنان است و انسان باید به این جوانان فلسطینی افتخار کند چون حرکت آنها بیداری در عالم ایجاد کرد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: آمریکایی‌ها امروز عامل اصلی جنایت در فلسطین هستند و آنها که مدعیان حقوق بشر هستند خود ناقضان اصلی حقوق بشر هستند.

وی اضافه کرد: اما جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهیدان، بیش از ۴۰ سال است که فریاد می‌زند رژیم صهیونیستی غاصب است و حقوق انسان‌ها را لگدمال می‌کند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه سخنان خود گفت: مردم کردستان مردمی باصفا و مخلص و با بصیرت هستند که در برابر شعارهای توخالی و تجزیه‌طلبان ایستادگی کردند و این مرز و بوم همواره به عنوان استانی مقاوم باعث افتخار ما بوده است.

وی افزود: امروز امنیت این منطقه را مرهون خون شهدا هستیم، مرهون ایستادگی زنان و مردان با بصیرت هستیم و این امنیت و وحدت نعمت بسیار بزرگی است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز ملت ایران و جوانان ما بیشتر از هر زمانی امیدوار به آینده هستند و آینده را روشن می‌بینند و در حوزه‌های مختلف شرایط برای کار و فعالیت و تلاش آنها آماده است.

بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام در کردستان

وی تصریح کرد: در سفر قبلی به این استان مردم با مشکلاتی روبرو بودند و مطالباتی نیمه‌کاره داشتند که به لطف خدا امروز شاهد بهره‌برداری از تعدادی از طرح‌های نیمه‌تمام هستیم، از جمله پروژه راه‌آهن سنندج که امروز بهره‌برداری رسید.

آیت‌الله رئیسی افزود: موضوع مهم دیگر مسئله مسکن است که بیش از پنج هزار مسکن در این سفر واگذار می‌شود و ۲۵ هزار زمین نیز عملیات ساختمانی آن آغاز شده است که در مجموع ۳۰ هزار زمین و مسکن در استان فعال شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: اولویت ما در استان کردستان بومی‌گزینی است و مدیران استان هم باید تلاش کنند که نیروی بومی و کارآمد به کار گرفته شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: تکریم ارباب رجوع نیز در ادارات حتماً باید مورد توجه قرار گیرد و از همه مدیران و کارکنان می‌خواهیم که به دور از هرگونه پارتی‌بازی و فساد اداری به رفع مشکل مردم بپردازند و رضایت مردم را جلب کنند.

وی با تاکید بر اینکه توجه به مردم و گره‌گشایی از کار مردم مورد تاکید ماست، افزود: مسئله بیکاری مسئله مهمی در کشور است در حالی که ما زمینه اشتعال بسیاری را در کشور داریم که می‌توان در جهت کاهش بیکاری از آنها استفاده کرد.

معیشت مردم اولویت اصلی دولت است/ بومی‌گزینی در کردستان مورد توجه قرار گیرد

بیش از پنج هزار کارگاه و کارخانه تعطیل در کشور به چرخه تولید بازگردانده شد

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: بیش از پنج هزار کارگاه و کارخانه تعطیل را به چرخه تولید برگرداندیم و این یک حرکت بسیار خوب برای ایجاد اشتغال بود. از سوی دیگر شرکت‌های دانش بنیان نیز فعال شدند که این نیز ظرفیتی دیگر برای ایجاد اشتغال در میان جوانان است.

وی تاکید کرد: مسئله معیشت و زندگی مردم اولویت اول دولت است و تمام همکاران من در شبانه‌روز علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌ها کار می‌کنند تا مشکلات مردم کاهش پیدا کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه آمار بیکاری استان کردستان نیز در تابستان امسال نسبت به ۱۰ سال گذشته کاهشی بوده است، خاطرنشان کرد: در این سفر ۳۵ هزار میلیارد تومان کار توسعه‌ای و طرح در استان کردستان به انجام رسیده است و باز هم اعتبارات بیشتری برای طرح‌های نیمه‌تمام استان تخصیص می‌یابد.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان امروز _پنجشنبه یازدهم آبان_ در سفر دوروزه خود به استان کردستان، پروژه راه‌آهن سنندج-همدان را افتتاح و در میدان آزادی شهر سنندج نیز با مردم این شهرستان دیدار کرد.

افتتاح فرودگاه سقز هم یکی دیگر از پروژه‌های کلانی است که به همت دولت سیزدهم به سرانجام رسیده است و هم‌زمان با این سفر به بهره‌برداری می‌رسد. سدهای چراغ ویس سقز، سیازاخ دیواندره، امیرآباد و رمشت در کامیاران و اراضی پایاب سد گاران مریوان نیز در سفر رئیس‌جمهور به کردستان افتتاح خواهد شد و پروژه‌های تصفیه‌خانه آب شهر دیواندره، سالن ورزشی ۱۲۰۰ نفری بانه و پست ۶۳.۲۰ کیلوولتی سنندج نیز هم‌زمان با این سفر به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 701014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.