اجرای خط ۲ تله‌سیژ ناژوان در اصفهان / اضافه شدن ۱۰۰۰ اتوبوس به حمل‌ونقل عمومی تهران

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «اجرای خط ۲ تله‌سیژ ناژوان در اصفهان»، «آئین گرامیداشت شهید فهمیده در کرج برگزار می‌شود»، «پیشرفت شهر در گرو سلامت و نشاط اجتماعی است»، «هزار اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل پایتخت اضافه می‌شود»، «گزارش عملکرد بودجه شورای شهر هر ۶ ماه اطلاع‌رسانی شود» و «تلاش برای رفع مشکلات حقوقی فاز دوم میدان الغدیر اهواز» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

اجرای خط ۲ تله‌سیژ ناژوان در اصفهان

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه توسعه ابرسازه‌های تفریحی شهر را در دستور کار داریم، گفت: مقدمات اجرای خط دوم تله‌سیژ ناژوان فراهم شده است و به‌زودی شاهد آغاز عملیات عمرانی آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه طرح سرزمین کودک و نوجوان در محل سابق نمایشگاه اصفهان به جمع‌بندی رسیده و فاز نخست آن طراحی شده است، گفت: این روزها نهایت همکاری با مجموعه آب منطقه‌ای این کلان‌شهر را خواهیم داشت تا محلی که امکان بازی، تفریح، ورزش و ظرفیت فروش البسه و ملزومات فرهنگی و اجتماعی در آن وجود دارد، آنجا شکل بگیرد و خانواده‌ها بتوانند بخشی از زمان خود را با محوریت نوجوانان در این مکان سپری کنند.

آئین گرامیداشت شهید فهمیده در کرج برگزار می‌شود

مسعود محمدی، رئیس شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: شهید فهمیده یکی از دانش‌آموزان بسیجی کشور ما است که با نثار خون پاک خویش بر طراوت و سرخی خون شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی افزود.

وی افزود: امام بزرگوار این طفل ۱۳ ساله را رهبر قلمداد فرمودند، چرا که اقدام او منشأ حماسه‌های سترگ شد و تحولی عظیم در شیوه دفاع مقدس و نبرد رزمندگان اسلام رقم زد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به فرارسیدن روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی گفت: این روز یادآور رشادت شهید محمد حسین فهمیده، شهید شاخص کرج است که یکی از چهره‌های ماندگار و به یاد ماندنی در تاریخ ملت ایران اسلامی است.

پیشرفت شهر در گرو سلامت و نشاط اجتماعی است

گلشن نوروزی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: کمیسیون بانوان و خانواده شورا برای اولین بار در دوره ششم شورا با حمایت و مصوبه اعضای شورا در راستای سیاست‌گذاری در حوزه بانوان، حمایت از جایگاه، منزلت و حقوق اسلامی بانوان جامعه و بانوان شاغل در مجموعه مدیریت شهری، همچنین پیگیری اجرای سیاست‌های کمی خانواده و جمعیت طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تشکیل شده است.

وی ضمن ابراز هم‌دردی با خانواده داغدار کودک سه‌ساله که حمله حیوانات ولگرد منجر به جان باختن او شد، افزود: اهداف اصلی کمیسیون بانوان شورا افزایش میزان مشارکت و بهره‌گیری کارآمد از نقش مؤثر بانوان در جامعه، برجسته‌سازی نقش زنان در پیروزی دفاع مقدس و موفقیت مردان، استحکام بخشی خانواده‌ها، الزامات مورد نیاز جامعه، ارتقای سطح نگرش و خودباوری زنان عنوان شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به تشکیل کمیسیون بانوان و خانواده در این شورا گفت: بدیهی است پیشرفت شهرها در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها و اجتماع و نشاط خانواده در گرو بالندگی زنان است.

هزار اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل پایتخت اضافه می‌شود

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: امروز نیز جلسه هم‌اندیشی با معاون شهرسازی شهرداری داشتیم، چرا که اعضای شورا ایرادهایی روی این بخشنامه دارند. در روزهای گذشته توقف بخشنامه را خواستار شدیم و درخواست کردیم که تا روشن شدن ابهامات و بررسی موضوع توقف بخشنامه محقق شود.

وی با بیان اینکه ۷۳ مورد در بخش‌های مختلف این بخشنامه عنوان شده بود که باید مورد بررسی قرار گیرد، افزود: بحثی مطرح شده بود که برخی خلاف قانون نقشه‌های را برای ساخت‌وساز صادر کردند که باید اصلاح شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هزار دستگاه اتوبوس تفاهم شده که هم قیمت خوبی دارد و هم آماده است و هریک از این اتوبوس‌ها ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان قیمت دارد که دولت باید کمک کند.

گزارش عملکرد بودجه شورای شهر هر ۶ ماه اطلاع‌رسانی شود

سیدحسن دیباج، رئیس شورای شهرستان خمینی‌شهر اظهار کرد: شهرستان خمینی‌شهر با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت یک نیروی دبیرخانه‌ای در شورای شهرستان ندارد تا کار مردم به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه هنوز کد اقتصادی به شورا ندادند تا بتوانیم طبق قانون عوارض شورا را دریافت کنیم، افزود: با توجه به نبود کارتابل اختصاصی، نامه‌ها مستقیم به دست شورای شهرستان نمی‌رسد، اگر شوراها در قانون اساسی جایگاه دارند، باید رئیس شورای شهرستان کارتابل اختصاصی داشته باشد.

رئیس شورای شهرستان خمینی‌شهر با بیان اینکه جلسات شورای اسلامی شهر باید علنی برگزار شود تا مردم از تصمیمات شورا ادامه مطلع شوند، گفت: گزارش عملکرد بودجه شورای اسلامی شهر باید به صورت شش‌ماهه اطلاع‌رسانی شود.

تلاش برای رفع مشکلات حقوقی فاز دوم میدان الغدیر اهواز

سیاوش محمودی، عضو شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: برای فاز دوم میدان میوه و تره‌بار الغدیر رأی قطعی دادگاه صادر شده است و شرکت اهوازک به عنوان مالک آن شناخته شده، اما شهرداری اهواز برای پیش‌برد قرارداد، ماده ۴۷۷ را اعمال کرده است، با این حال اتحادیه میوه و تره‌بار به رأی صادرشده اعتراض کرده است و نخستین جلسه رسیدگی به آن اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به احداث غرفه‌ها با هماهنگی میان شهرداری، غرفه‌داران و مالک تا مشخص شدن وضعیت و تعیین تکلیف پروژه شرکت اهوازک طی نامه‌ای به استانداری و فرمانداری موافقت خود را با این امر اعلام کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به همکاری مالک فاز دوم با شهرداری اهواز برای بهره‌برداری از میدان میوه‌وتره‌بار الغدیر گفت: با تکمیل پروژه غرفه‌دارانی که از سال ۱۳۹۰ پول پرداخت و امتیاز بهره‌برداری خریداری کرده‌اند، پس از سال‌ها می‌توانند از غرفه‌ها استفاده کنند.

کد خبر 701002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.