جشن برداشت زعفران در پایتخت مس ایران برگزار می‌شود

جشن برداشت زعفران فردا (جمعه) همزمان با نیمه فصل پاییز در دهستان راویز رفسنجان با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رفسنجان که از آن با نام جهان‌شهر پسته و مس ایران یاد می‌شود، با دارا بودن ۸۰ هزار هکتار باغ پسته، عنوان شهر طلای سبز را با خود یدک می‌کشد؛ این شهرستان که یکی از بزرگ‌ترین معادن مس روباز دنیا را در دل خود جای داده است، در روزهای پیش رو میزبان اولین جشنواره زعفران است.

این رویداد برای اولین بار در دهستان راویز بخش کشکوئیه و قطب تولید زعفران شهرستان و استان کرمان که بیش از ۲۵ هکتار سطح زیرکشت زعفران دارد، برگزار می‌شود و علاوه بر فرصتی جهت شکرگزاری برداشت محصول و گردهمایی مردم در روزهای میانی فصل پاییز، می‌تواند به معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه نیز بینجامد.

علیرضا پورغلامحسینی، بخشدار کشکوئیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه برپایی این رویداد می‌تواند به ترغیب مردم برای کاشت زعفران به عنوان جایگزین سایر محصولات کشاورزی این منطقه که بر اثر خشکسالی کم رونق شده است منجر شود، می‌گوید: دهستان راویز پتانسیل خوبی برای کاشت زعفران دارد.

وی رونق گردشگری در راویز را یکی از مهمترین اهداف برگزاری جشن زعفران عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: راویز از مناطق بکر گردشگری شهرستان رفسنجان به حساب می‌آید و قصد داریم با برگزاری رویدادهایی از قبیل جشن زعفران ضمن بهبود زیرساخت‌ها و امکانات ارتباطی، در کنار توسعه گردشگری در منطقه، امکان مهاجرت معکوس را برای روستاییان فراهم کنیم.

حسن حسینی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز با بیان اینکه کاشت زعفران در دهستان راویز طی سال‌های متمادی حرفه کشاورزان این منطقه بوده است، تاکید می‌کند: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته همزمان با جشن راویز، نمایشگاه محصولات بومی دهستان راویز نیز برپا خواهد شد.

وی برگزاری رویدادهایی از جمله جشن زعفران را موجب جذب گردشگر و معرفی ظرفیت‌های موجود می‌داند و اضافه می‌کند: جشن زعفران ضمن فراهم کردن زمینه اشتغال برای جوانان، مقدمه مناسبی برای برنامه‌ریزی‌های آتی در این منطقه و بخش خواهد بود.

به گزارش ایمنا، نخستین جشنواره زعفران راویز از صبح جمعه دوازدهم آبان با حضور سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان و سایر مسئولان استانی و محلی، مجاور امام زاده سید حسین بزرگ دارابی برگزار خواهد شد.

کد خبر 700979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.