طرح احداث مسکن به صورت شهرک‌سازی در دستور کار است

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: برای جبران کمبود زمین و تامین مسکن متقاضیان در گلستان، طرح احداث مسکن به صورت شهرک‌سازی در دستور کار راه و شهرسازی گلستان قرار گرفت.

مهدی ملک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نخستین و مهم‌ترین گام برای احداث مسکن در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تأمین زمین مورد نیاز است.

وی افزود: با توجه به اینکه تأمین زمین در استان‌های شمالی به دلیل کشاورزی بودن اراضی منطقه مشکل‌زا است، از روش‌های مختلف برای تأمین زمین استفاده کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر ۲۷۵ هکتار اراضی در استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تملک شده است.

ملک با اشاره به کمبود زمین در بعضی شهرهای استان گلستان، تصریح کرد: ساخت مسکن در راستای طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان با جدیت در حال پیگیری است و برای جبران کمبود زمین و تأمین مسکن برای متقاضیان مؤثر، طرح ساخت مسکن به صورت شهرک‌سازی در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۶۰۰ هکتار زمین پیرامون شهرها و خارج از بافت شناسایی شده است تا روال اداری آن برای محدوده شهری اجرا شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان تاکید کرد: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون، ۲۰ هزار واحد مسکونی توسط سازندگان مسکن در استان گلستان احداث شده است که از این تعداد پنج هزار واحد مسکونی تسهیلات مسکن دریافت کرده است و تلاش داریم تمام این واحدهای مسکونی از این تسهیلات استفاده کند.

ملک گفت: در این مدت سه هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی واقع در بافت فرسوده بهسازی و نوسازی شد و امسال هزار و ۲۰ واحد مسکونی در این بافت برای مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی شده است.

کد خبر 700940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.