شناسایی ۳ هزار هکتار زمین در ۴۰۰ روستای گلستان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: از ابتدای ابلاغ طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم، سه هزار هکتار زمین توسط کارگروه تشخیص اراضی شناسایی شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید محمد حسینی صبح امروز_ پنج‌شنبه یازدهم آبان_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ابتدای ابلاغ طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم، کارگروه تشخیص زمین استان گلستان سه هزار هکتار زمین را در ۴۰۰ روستای گلستان برای اجرای این طرح شناسایی کرده و تاکنون دو هزار و ۷۰۰ هکتار از این اراضی برای ساخت مسکن روستایی آماده‌سازی شده است.

وی افزود: طی دو سال گذشته، ۱۴ هزار واحد مسکن روستایی در روستاهای استان گلستان وارد عملیات اجرایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: شرایطی فراهم شده است تا تمام متقاضیان ساخت مسکن روستایی بتوانند حدود ۷۰ درصد از هزینه‌های ساخت مسکن را با استفاده از تسهیلات بانکی با کارمزد پایین تأمین کنند و این تسهیل‌گری برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه در روستاهای استان گلستان صددرصد خواهد بود.

حسینی تاکید کرد: در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان گلستان که تاکنون زمین موردنیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تأمین نشده‌است، سامانه ثبت‌نام برای متقاضیان این طرح فعال نیست.

وی گفت: طی دو سال اخیر هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی تحویل متقاضیان شده است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان گلستان، هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی دیگر به صاحبان آن تحویل داده شود.

کد خبر 700937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.