۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
بهترین سهام خودرویی ۱۴۰۲

شرکت زامیاد بین خودروسازها نه تنها زیان شناسایی نکرده، بلکه رشد سود خالص نیز داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این یادداشت شرکت خودروسازی زامیاد مورد بررسی قرار گرفته است؛ محور بررسی در حوزه صورت‌های مالی بوده و این شرکت توانسته است در شش ماهه نخست سال جاری به درآمد عملیاتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی برسد که نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته، رشد ۶۳ درصدی را به ثبت رسانده است.

رشد هزینه‌های عملیاتی کمتر از رشد درآمد عملیاتی بوده است، میزان هزینه‌های عملیاتی برابر با هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است و سود ناخالص شرکت با رشد ۱۷۲ درصدی به دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

هزینه‌های فروش اداری شرکت زامیاد برابر ۶۱۳ میلیارد تومان بوده است که رشد ۱۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

سایر درآمدهای شرکت ۴۷ میلیارد، سایر هزینه‌ها برابر با ۶۸۵ میلیارد تومان سود و در نتیجه سود عملیاتی شرکت برابر با هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است، سایر هزینه‌های مالی شرکت نیز برابر با ۳۵۸ میلیارد تومان بوده است، سایر درآمدها نیز برابر با ۷۳ میلیارد تومان بوده است.

سود شرکت قبل از پرداخت مالیات برابر با هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است که رشد ۱۴۹ درصدی را به ثبت رسانده است.

میزان مالیات شرکت نیز برابر با ۱۹۳ میلیارد تومان بوده است که رشد ۹۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است، سود خالص هر برگه سهم برابر با ۴۶۵ ریال بوده است که رشد ۱۶۴ درصدی داشته است.

خزامیا افت پنج درصدی را در روز گذشته داشت، پی بر ای این شرکت برابر با ۵.۶ واحد است که نسبت به گروه خودرویی بسیار عالی است، قیمت نماد این شرکت حدود ۵۰۰ تومان است، شرکت زامیاد بین خودروسازها نه تنها زیان شناسایی نکرده، بلکه رشد سود خالص نیز داشته است.

کد خبر 700928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.