امنیت، وحدت و انسجام در استان کردستان برقرار است

رئیس‌جمهور گفت: ما امروز در استان کردستان امنیت را شاهد هستیم و این وحدت و انسجام زمینه کار و تلاش برای این استان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز _پنجشنبه یازدهم آبان‌_ در فرودگاه سنندج اظهار کرد: خرسندم که امروز در سنندج هستم و کردستان استان فرهنگ و هنر، صفا و وفا، وفاداری به انقلاب اسلامی و پایمردی، مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان و استان شهدا و جانبازان و سرافرازان و چهره‌های ماندگار و مفاخری است که نه فقط برای کردستان، بلکه برای ایران اسلامی هستند.

وی افزود: به همه خانواده شهدا و ایثارگران و بزرگانی که امنیت این استان را مدیون آنها هستیم، ادای احترام می‌کنم و تلاش و مجاهدت کسانی که این استان را حفظ و آن را از وجود گروهک‌ها پاک‌سازی کردند که ما امروز در استان کردستان امنیت داریم و این وحدت و انسجام زمینه کار و تلاش برای استان کردستان است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در دور اول سفر، ضرورت‌ها را شناسایی کردیم و کارهایی را آغاز کردیم که گزارش‌ها حاکی از این است که بسیاری از طرح‌ها اجرا شده است، به مردم اعلام می‌کنیم که با همت مدیران طرح‌ها به ثمر نشسته و بخشی نیز در دست اقدام است.

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: سفر دور دوم ما پیگیری مصوبات سفر دور اول است و مواردی که جزو اولویت‌های ماست، به‌طور حتم باید برای استان کردستان انجام شود.

وی ادامه داد: باید به‌قدری به استان‌ها سفر کرد که انسان مطمئن شود کارها پیگیری و اجرایی شده است، الحمدلله با پیگیری مسئولان استان، علما، نمایندگان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و تلاش و فعالیت همه و حضور در کنار مردم، بسیاری از کارها سهل و آسان می‌شود.

رئیس‌جمهور گفت: روز پنج شنبه و جمعه در استان کردستان هستیم و بخشی از پروژه‌ها را بازدید می‌کنیم و جلسه با مدیران استان خواهیم داشت که گام بلندی در جهت توسعه‌یافتگی و در جهت رفع مشکلات مردم کردستان است که بسیار مردمانی متدین و پایبند به مبانی و اصول انقلاب اسلامی بوده و هستند.

به گزارش ایمنا، رئیس‌جمهور در سفر دوروزه خود به استان کردستان، امروز پنجشنبه ساعت ۹:۰۰ در میدان آزادی شهر سنندج با مردم این شهرستان دیدار خواهد کرد.

از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در استان کردستان، افتتاح راه‌آهن سنندج-همدان است که این پروژه پس از ۱۸ سال انتظار به بهره‌برداری می‌رسد و کردستان را به شبکه ریلی کشور متصل می‌کند.

افتتاح فرودگاه سقز هم یکی دیگر از پروژه‌های کلانی است که به همت دولت سیزدهم به سرانجام رسیده است و هم‌زمان با این سفر به بهره‌برداری می‌رسد.

سدهای چراغ ویس سقز، سیازاخ دیواندره، امیرآباد، رمشت در کامیاران و اراضی پایاب سد گاران مریوان نیز در سفر رئیس‌جمهور به کردستان افتتاح خواهد شد.

در این سفر همچنین تصفیه‌خانه آب شهر دیواندره، سالن ورزشی ۱۲۰۰ نفری بانه و پست ۶۳.۲۰ کیلوولتی سنندج به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 700924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.