تخصیص اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان به مراجع قضائی استان کرمان

رئیس قوه قضائیه از اختصاص اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان در جریان سفر به استان کرمان خبر داد و گفت: این اعتبار به منظور رفع مسائل و مشکلات مراکز و مراجع قضایی استان کرمان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای شامگاه _چهارشنبه دهم آبان ماه_ در جمع مدیران استان کرمان، اظهار کرد: برخی مدیران از برخی ترک‌فعل‌ها، تبعیض‌ها، کم‌کاری‌ها و احیاناً فسادها گلایه دارند؛ مخاطب این گلایه‌ها کیست؟

وی افزود: مگر شما مسئولان و تصمیم‌گیران در استان به تازگی منصوب و انتخاب شده‌اید؟ من به‌عنوان رئیس قوه قضائیه نیز نمی‌توانم بگویم که مسئولان پیشین اقدامات لازم را انجام نداده‌اند؛ مگر من در دوره‌های گذشته در قوه مسئولیت نداشته‌ام؟

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: ممکن است بگویید مسئول قبلی ترک فعل کرده و مقصر است؛ شما که الان مسئول هستید کاری کنید که مدیران بعدی از شما گلایه نکنند.

وی با بیان اینکه نباید توقع داشت همه موضوعات را به جلسه سران قوا ببریم و این امر مختصِ مقولات دارای اضطرار است، تصریح کرد: طبق قانون اساسی، در نظام ما ترتیبات مخصوص برای تقنین و اجرا و قضا معین شده است و اگر امور را از مجرای دیگری پیش ببریم، ممکن است اختلالات، بی‌نظمی‌ها و آسیب‌هایی ایجاد شود.

محسنی اژه‌ای با اشاره به تشکیل شورای راهبردی در استان کرمان به منظور رفع مسائل و مشکلات استان، گفت: این امر بسیار پسندیده و مطلوب است و به‌عنوان رئیس قوه قضائیه اختیارات لازم را به رئیس کل دادگستری استان تفویض می‌کنم تا برای رفع مسائل و مشکلات قضائی و حقوقی کرمان، اقدامات مقتضی را ترتیب دهد.

تخصیص اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان به مراجع قضائی استان کرمان

وی در نشست خبری پایانی سفر استانی در کرمان نیز از اختصاص اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان در جریان سفر به استان کرمان خبر داد و گفت: این اعتبار به منظور رفع مسائل و مشکلات مراکز و مراجع قضائی استان کرمان تخصیص یافته است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه پنج شهر در استان کرمان با مشکلات ثبتی مواجه‌اند، اظهار کرد: ضروری است برای رفع این مشکلات، حداکثر ظرف یک‌ماه بررسی‌های لازم صورت گیرد و اسناد مالکیت مردم در پنج تا شش شهرک در استان کرمان صادر شود.

وی با اشاره به فراهم شدن مقدمات آزادی بالغ بر ۲۴۳ نفر از زندانیان حائز شرایط بهره‌مندی از تأسیسات ارفاقی در استان کرمان، گفت: مراجع قضائی استان به ۳۰۰ کارمند و حداقل ۵۰ قاضی نیاز دارند و سعی می‌شود طی مدت زمان کوتاهی نیروها تجهیز شوند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه در سفر جاری به استان کرمان، مسئولان عالی قضائی با یک هزار نفر از مردم و مراجعان در سراسر استان به‌صورت چهره‌به‌چهره دیدار کردند، گفت: مسائل و مشکلات به همراه نامه‌های دریافتی ثبت و ضبط می‌شوند و با اهتمام مورد بررسی قرار می‌گیرند.

کد خبر 700910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.