راه‌اندازی سامانه جمع‌آوری اطلاعات فاقدین شناسنامه

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: در بحث حل مشکل فاقدین شناسنامه اولین اقدام راه‌اندازی سامانه جمع‌آوری اطلاعات افراد فاقد شناسنامه بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هاشم کارگر امروز ۱۰ آبان‌ماه در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: موضوع فاقدین شناسنامه به عنوان یک دغدغه در سطح کشور مورد توجه ویژه قرار گرفته است و در سفر اول رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان و از طریق وزیر کشور پیگیری شد.

وی ادامه داد: در این راستا در اولین اقدام سامانه و وب سایت فاقدین شناسنامه با هدف جمع‌آوری اطلاعات این افراد راه‌اندازی و تلاش شد بانک اطلاعاتی از اطلاعات و مدارک اینگونه افراد ایجاد شود و طی مراحل مختلف با بررسی مدارک و غربالگری این افراد و اختصاص شناسه برای آنان، بتوانند از خدمات اجتماعی استفاده کنند و در این مدت بررسی دقیق در رابطه پرونده آنان صورت گیرد و پس از تعیین تکلیف پرونده به متقاضیان اطلاع‌رسانی کامل صورت گیرد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: در مرحله اول هدف اصلی فقط شناسایی این افراد است و در مرحله بعد با همکاری دستگاه‌های ذیربط تابعیت این افراد به صورت دقیق بررسی گردد و باید تمامی دستگاه‌ها همکاری لازم را صورت دهند و با همفکری و هم اندیشی در راستای رفع این مشکل گام برداریم.

وی گفت: هدف ما در ثبت احوال تعیین تکلیف پرونده اینگونه افراد است تا این افراد را از مجهول بودن هویت در سطح کشور خارج نمائیم و همه افراد مدعی شناسایی شوند.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار کرد: حضور مسئولین کشوری در استان باعث تسریع در انجام پروژه‌ها و مأموریت‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان نیازمند مدیران و مسئولینی است که با کار جهادی و تلاش مضاعف نسبت به انجام کارها اقدام کنند و کم‌کاری مسئولین مورد پذیرش نیست.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: استان پهناور سیستان و بلوچستان با ۱۶۳۰ کیلومتر مرز خاکی و دریایی و اتصال به اقیانوس با فرصت‌ها و تهدیدهای بسیاری روبروست که باید برای همه آنها با دقت برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: باید موضوع پرونده افراد فاقد شناسنامه در استان به صورت خاص تعیین تکلیف گردد و این امر نیازمند کار کارشناسی و یک تصمیم جامع و کامل است و با یک برنامه هماهنگ در سطح کشور انجام شود و این افراد ساماندهی شوند.

کرمی بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان از لحاظ منابع معدنی و کشاورزی و همچنین دریایی بسیار برخوردار است و باید از ظرفیت‌های موجود در استان و همچنین نیروی جوان استان استفاده کرد.

کد خبر 700902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صولت.بهادرزهی US ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    سلام.خسته.نباشید.من.قوم.بهادرزهی.هستم.نام.پدربزرگ.من.علی.مرادن..هست.اززهدان.میشه.شناسه.نامه.داد.به.من