اقبال بخش خصوصی به حوزه مسکن یک اتفاق امیدبخش در کرمانشاه است

استاندار کرمانشاه گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، بخش خصوصی وارد چرخه ساخت مسکن شده‌ و این موضوع یک اتفاق امیدآفرین برای تولید و اشتغال استان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد طیب صحرایی چهارشنبه _ دهم آبان‌ماه در نشست شورای مسکن که با حضور معاون عمرانی استاندار کرمانشاه و مدیران عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: خوشبختانه حوزه مسکن استان از یک روند رو به رشد و امیدوارکننده برخوردار شده است و باید همه تلاش کنیم که این حرکت امید بخش همچنان تداوم داشته باشد.

وی با تاکید بر شتاب بخشیدن و پیگیری برنامه‌های حوزه بافت فرسوده افزود: سرمایه گذاری‌های این حوزه با جدیت و اولویت بیشتری توسط مجموعه‌های مرتبط دنبال شود.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: موضوع اطلاع‌رسانی عمومی به ساکنان بافت‌های فرسوده که مصوب جلسات قبل شورا است باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که صورت گرفته، بخش خصوصی وارد چرخه ساخت مسکن شده که بافت فرسوده شهری به عنوان یک ظرفیت ممتاز در حوزه ساخت و ساز می‌تواند مورد توجه ویژه فعالان این حوزه قرار گیرد.

صحرایی یادآور شد: سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در بافت فرسوده یک کمک مناسب به بهبود وضعیت ساکنان این منطقه است.

وی افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته حدود هشت هزار مسکن راکد و غیرفعال در سطح استان وجود دارند که باید هرچه سریع‌تر با استفاده از ظرفیت شورای مسکن تعیین تکلیف شوند.

استاندار کرمانشاه در سخنانش عنوان کرد: با توجه به محدودیت‌ها و تنگناهای متقاضیان در پرداخت سهم آورده، باید تلاش کنیم پرداخت سهم بانک‌ها به صورت حداکثری و جلوتر از پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها محقق شود تا پیشرفت پروژه‌ها کند نشود.

وی ادامه داد: یکی از موارد مصوب و مورد تأکید شورای مسکن استان رعایت الزامات تأمین فضاهای فرهنگی، مذهبی و تفریحی مجموعه‌های مسکونی مرتبط با طرح مسکن ملی است که باید اجرایی شود.

صحرایی همچنین تاکید کرد: سکونت و به‌کارگیری اتباع مهاجر از شرق کشور اعم از مجاز و غیرمجاز در استان کرمانشاه ممنوع است و با متخلفین این حوزه چه در بخش خصوصی و چه دولتی برخورد قانونی می‌شود.

کد خبر 700889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.