نخستین محموله کیوی مازندران راهی هند شد

نخستین محموله کیوی استان مازندران به ظرفیت 500 تن، امروز با حضور استاندار مازندران از شهرستان جویبار راهی کشور هند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمود حسینی‌پور امروز_ چهارشنبه دهم آبان‌ماه_ در مراسم آغاز صادرات محموله کیوی مازندران به کشور هند در شهرستان جویبار با اشاره به اینکه ظرفیت روزانه صادرات کیوی مازندران به کشور هند ۵۰۰ تن تعیین شده است اما مازندران ظرفیت صادراتی بیش از این دارد، اظهار کرد: افزایش استانداردها و رعایت قواعد صادراتی برای تولید محصول می‌تواند بسترساز افزایش صادرات محصولات کشاورزی مازندران به خارج از کشور باشد.

با اشاره به اینکه زیرساخت‌های صادراتی در مازندران شامل استاندارد و مسائل بهداشتی ارتقا خواهد یافت، افزود: نباید با صادراتی خارج از استاندارد کیفیت محصولات صادراتی مازندران کاهش یابد.

این مسئول با بیان اینکه شایعات در خصوص محصولات تولیدی مازندران به نفع عده‌ای از سودجویان است که با آن برخورد قانونی خواهیم کرد، گفت: شناسنامه‌دار کردن باغات و استانداردسازی تولید محصول در کنار افزایش قیمت، مسیرهای درست صادراتی را به سوی کشاورزان مازندرانی باز خواهد کرد.

استاندار مازندران از افزایش قیمت کیوی به ازای هر یک کیلوگرم در استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: افزایش تولید محصول با افزایش قیمت رخ داده و صرفه اقتصادی عاید کشاورز می‌شود.

کد خبر 700869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.