ضرورت تمرکز بر مقوله شهر دوستدار کودک در مسیر توسعه

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرمانشاه گفت: در شهرهای توسعه یافته بر مقوله شهر دوستدار کودک تمرکز بیشتر دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهزاد مسعودی اصل، امروز _چهارشنبه دهم آبان‌ماه_ در نشست کارگاه «کرمانشاه، شهر دوستدار کودک» که در سالن آمفی تئاتر هتل پارسیان برگزار شد، اظهار کرد: نخستین موضوع در بحث شهر دوستدار کودک، موضوع تشکیل شورای اجرایی این شهر بود که این شورا تشکیل و دو جلسه آن برگزار شد.

وی افزود: برنامه بعدی همایش ملی است که در خدمت مدیر پروژه شهر دوستدار کودک در سازمان شهرداری‌های کشور بوده و از وی دعوت کردیم که در این جلسه کارگاه آموزشی را داشته باشند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: بعد از این همایش برنامه‌های اجرایی خود را آغاز و اهداف را تعیین و شرح وظایف و تکلیف دستگاه‌ها را نیز ابلاغ می‌کنیم.

وی در خصوص اهمیت موضوع شهر دوستدار کودک گفت: موضوعات دیگری نظیر شهر سالمندان، شهری برای مادران، شهری با امکانات لازم برای زنان مقوله‌هایی هستند که در بحث شهرسازی مطرح می‌شوند، اما شهر دوستدار کودک با توجه به جامعه آماری و اهداف خود یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید روی آن تمرکز داشته باشیم.

مسعودی اظهار کرد: در جوامع توسعه یافته بیشترین برنامه‌ریزی‌ها را در خصوص کودکان دارند و اهداف و برنامه‌ها هم در این راستا است.

وی تصریح کرد: ما هم باید برای جلوگیری از عقب‌ماندگی نسبت به شهرهای دیگر در این راستا اقداماتی انجام دهیم و در گذشته هم اقداماتی توسط حوزه‌های مختلف شهرداری و دستگاه‌های دیگر در خصوص موضوع شهر دوستدار کودک انجام شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرمانشاه ادامه داد: این اقدامات کافی نبوده و پاسخگویی لازم را به نیازهای کودکان نداشته، بنابراین در موضوع شهر دوستدار کودک با تأکید وزارت کشور و دستورالعمل و بخشنامه‌هایی که صادر کرده و در ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها هم تکالیفی برای شهرداری کرمانشاه تعریف شده، باید به آن عمل کنیم.

کد خبر 700846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.