ایجاد شهر شیلاتی بزودی در لرستان

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: مقدمات و زیر ساخت‌های لازم برای ایجاد شهر شیلاتی در لرستان فراهم شده و بزودی شاهد رونق شیلات در این استان خواهیم بود .

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسین حسینی امروز _دهم آبان ماه_ در جریان برگزاری آئین کلنگ زنی طرح توسعه مجتمع‌های پرورش ماهیان خاویاری رنگین بان پلدختر با اشاره به اینکه شیلات عامل توسعه‌ای برای آینده کشور در بحث امنیت غذایی، اشتغال و توسعه منطقه است اظهار کرد: استان لرستان در این زمینه از استان‌های پیشرو و نمونه در کشور است.

وی افزود: قدرت مانور صنعت شیلات برای امکان‌سنجی تولید انواع گونه‌های آبزی به ویژه ماهیان خاویاری که مدتی برای رسیدن به آن وابسته به دریاچه خزر بودیم، الان در ۲۲ استان بیش از ۲۱۲ مزرعه با ظرفیت تولیدی بیش از ۲۰ هزار تن گوشت و ۱۰۰ تن خاویار در دستور کار است.

حسینی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۸.۵ تن خاویار پرورشی استحصال و بیش از ۴.۵ تن گوشت ماهی خاویاری برداشت شده است خاطر نشان کرد: با توجه به همتی که مسئولان داشتند در لرستان بیش از پنج مجتمع بزرگ شیلاتی با نگاه خاویار به تعداد مجتمع‌های که الان انجام شده با یک کار انقلابی در دستور کار قرار داده شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شیلات در لرستان تصریح کرد: از محل مولدسازی وزارت جهاد کشاورزی لرستان یکی از استان‌هایی بوده که از محل طرح ربیع قرارگاه خاتم، پروژه ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آن تعریف شده است همچنین در حوزه ایجاد زنجیره‌های ارزش نیز لرستان به عنوان پایلوت انتخاب شد که نشان دهنده استعدادهای استان و پیشرو و پیشران بودن آن است.

به گزارش ایمنا، عملیات اجرایی توسعه مجتمع‌های پرورش ماهیان خاویاری رنگین بان پلدختر با حضور رئیس سازمان شیلات ایران، نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی عملیات اجرایی توسعه مجتمع‌های پرورش ماهیان خاویاری رنگین بان پلدختر آغاز شد.

برای توسعه این مجتمع‌ها ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه و سالانه ۸۰۰ تُن گوشت ماهیان خاویاری در آن تولید می‌شود.

کد خبر 700840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.