افتتاح بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه صنعتی در سفر رئیس‌جمهور به کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به استان کردستان، ۱۰ هزار و ۱۸۲ میلیارد ریال پروژه صنعتی در استان افتتاح و عملیات اجرایی یک طرح نیز آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی صمت کردستان، بختیار خلیقی اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی در دور دوم سفرهای استانی خود قرار است روز پنجشنبه به استان کردستان سفر داشته باشد که در این سفر چهار پروژه صنعتی و واحد تولیدی افتتاح و عملیات اجرایی یک طرح بزرگ نیز آغاز می‌شود.

وی افزود: حجم سرمایه صورت گرفته در این پروژه‌ها و طرح‌ها ۱۰ هزار و ۱۸۲ میلیارد ریال است که در صورت به بهره‌برداری رسیدن، برای ۵۶۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: واحد تولیدی آجر فشاری و انواع سفال ماشینی در شهرستان قروه یکی از این پروژه‌ها است که برای احداث آن ۵۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: واحد تولید پروفیل یو پی وی سی دیگر پروژه‌ای است که در سفر سفر رئیس جمهور به کردستان در سنندج افتتاح می‌شود و برای آن یک هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و ۹۰ نفر به صورت مستقیم صاحب شغل می‌شوند.

خلیقی تصریح کرد: واحد تولیدی قیر و ظروف فولادی دیگر پروژه صنعتی است که در این سفر در شهرستان مریوان به بهره‌برداری می‌رسد و با حجم سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد ریال، برای ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی طرح تولید ظروف شیشه‌ای دهان گشاد و انواع بطری شیشه‌ای نیز در شهرستان سقز با میزان اشتغالزایی ۳۰۰ نفر و حجم سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز در این سفر آغاز می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان خلیقی گفت: همچنین عملیات بهسازی و آسفالت جاده دسترسی به معدن باریت شاه‌نشین مریوان نیز دیگر پروژه‌ای است که به اتمام رسیده و در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد، برای این پروژه نیز ۱۵۲ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

کد خبر 700822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.