بازسازی خط انتقال قدیمی مخزن قصرشیرین به شهر سومار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: خط انتقال قدیمی مخزن قصرشیرین به شهر سومار در حال بازسازی است که با تکمیل این عملیات شهر سومار، بازارچه مرزی سومار و شش روستای مسیر شهر سومار تا بازارچه با جمعیتی حدود ۲۰۰ خانوار از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا داودی امروز _ چهارشنبه دهم آبان‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان کرمانشاه، پروژه آبرسانی به بازارچه مرزی سومار و شهر سومار در شهرستان قصرشیرین با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

وی افزود: برای تأمین آب بازارچه سومار و شهر سومار که ۱۲ کیلومتر از هم فاصله دارند، ۱۷ هزار متر لوله‌گذاری انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: در این پروژه علاوه بر لوله گذاری، تعمیر و بازسازی مخزن سه هزار متر مکعبی قصرشیرین و نصب دستگاه ROبرای رفع کدورت نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد ذکر شده، خط انتقال قدیمی مخزن قصرشیرین به شهر سومار هم در حال بازسازی است که با تکمیل این عملیات شهر سومار، بازارچه مرزی سومار و شش روستای مسیر شهر سومار تا بازارچه هم با جمعیتی در حدود ۲۰۰ خانوار از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

داودی گفت: در حال حاضر آب شرب بازارچه سومار از بهسازی چشمه آن منطقه و با نصب دستگاه RO تأمین می‌شود.

کد خبر 700774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.