ضرورت جلوگیری از سوداگری در طرح نهضت ملی مسکن

امام جمعه سمنان گفت: جلوگیری از سوداگری در طرح نهضت ملی مسکن موضوعی مهم است و بسیاری از مردم نگران این مسئله هستند که زمین های اختصاص یافته به طرح نهضت ملی مسکن پس از مدتی گرفتار سفته‌بازی و واسطه‌گری شود و این طرح از هدف اصلی خود فاصله گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی امروز _چهارشنبه دهم آبان‌ماه_ در نشست با قائم مقام وزیر و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: جلوگیری از سوداگری در طرح نهضت ملی مسکن موضوعی بسیار مهم است و بسیاری از مردم نگران این مسئله هستند که زمین‌های اختصاص یافته به طرح نهضت ملی مسکن پس از مدتی گرفتار سفته‌بازی و واسطه‌گری شود و این طرح از هدف اصلی خود فاصله بگیرد.

وی افزود: در بعضی موارد مردم به دلیل مشکلات اقتصادی، امکان تکمیل واحدهای مسکونی خود را ندارند که سودجویان از این شرایط استفاده می‌کنند و منافع این طرح به گروه هدف نمی‌رسد.

امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: بسیاری از انبوه‌سازان آمادگی دارند برای احیای بافت‌های فرسوده و تأمین مسکن با دولت همکاری کنند، لذا دولت باید از این ظرفیت نیز بهره بگیرد، زیرا در بافت‌های فرسوده بسیاری از زیرساخت‌ها آماده است.

مطیعی با تاکید بر پرداخت به موقع تسهیلات بانکی در فرآیند ساخت مسکن، تصریح کرد: نقش بانک‌های عامل در این زمینه بسیار مهم است لذا انتظار می‌رود دولت هماهنگی‌های لازم را در این خصوص با بانک‌ها صورت دهد.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن، گفت: با وجود کاهش نرخ سود تسهیلات از ۲۳ به ۱۸ درصد، بسیاری از اقشار جامعه برای بازپرداخت این تسهیلات با مشکل مواجه هستند که باید در خصوص آن تدبیر شود.

کد خبر 700768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.