آزمون استخدامی ویژه معلولان در سال ۱۴۰۲ + آمار جذب نیرو

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان اداری استخدامی عزم جدی دارد تا آزمون مستقلی را تا پایان سال ۱۴۰۲ برای جذب معلولان در دستگاه‌ها برگزار کند.

به گزارش ایمنا، علی محمد قادری در نشست برگزاری اولین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت با بیان اینکه سازمان بهزیستی سازمان مردمی است، اظهار کرد: یک هم‌افزایی و هم‌سویی استراتژیکی میان دستگاه‌ها در دولت سیزدهم برقرار و مقرر شده است مشکلات مردم را به ویژه برای جامعه‌ای که مبتلا به یکسری محدودیت‌هایی هستند، مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت راهبردها را برای به کارگیری جامعه نخبگانی مشخص می‌کند، افزود: آنچه که سازمان بهزیستی میان خودش و سازمان اداری و استخدامی برقرار کرده برگرفته از نگاه آرمانی و باور قلبی است که همکاران در سازمان اداری و استخدامی داشته‌اند و آرایش جدید اداری به خود گرفته و امروز حرف از برگزاری آزمون اختصاصی افراد دارای معلولیت در کشور مطرح می‌شود، سازمان اداری استخدامی به این باور رسیده و عزم جدی دارد تا آزمون مستقلی را تا پایان سال ۱۴۰۲ برگزار کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حدود ۴۵ دستگاه در جلسه حضور پیدا کرده‌اند، گفت: امروز هر فردی که در جلسه سازمان بهزیستی حضور پیدا کند، جایزه‌ای شگفتانه دریافت خواهد کرد و آن این است که اجازه خواهیم داد که از یک شیرخوارگاه بازدید و در جریان زیست این چنینی قرار گیرند، چرا که این افراد به ۱۰ درصد افراد کشور که معلول هستند، احترام گذاشته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیرامون عدم اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: در چند روز گذشته افرادی که به این امر توجه نکردند، مشمول ترک فعل دستگاه‌های نظارتی قرار گرفتند و چهار معاون وزیر به دلیل تخلفات اداری به دادگاه مراجعه و احکام انفصال‌شان صادر شد، زیرا سیستم مطالبه‌گرانه وجود دارد.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بهزیستی کشور، قادری تاکید کرد: معاون اول رئیس جمهور تاکنون سه جلسه برگزار کردند، زیرا رئیس کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون طبق قانون، معاون اول رئیس جمهور است. در دولت قبل به طور کلی یک جلسه برگزار شده و در این دولت سه جلسه در دفترشان برگزار شده است، الزامات قانونی در حوزه‌های مناسب‌سازی، اشتغال، بهداشت و استخدام پیگیری و مقرر شده است تا قبل از ۱۲ آذر با هم‌افزایی که در این جلسه است، مقدمات جذب حداقل ۴۰۳۳ نفر را در دستگاه‌ها رقم زنیم.

کد خبر 700732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران خان IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    2 0
    سلام وقت تون بخیر ببخشین ایشون دقیقا نگفت ک دفترچه اش کی میاد واسه ازمون معلولین عزیز این تعدادی ک اقا قادری فرمودن واسه استخدامی ت چن رشته استخدام میشن🙏🙏🙏
  • ناشناس DE ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    سن استخدامی معلولین که باید بیاد چقدر است و چه رشته های میخواد