آغاز عملیات ساماندهی بازار بزرگ رشت

مدیر منطقه دو شهرداری رشت از آغاز عملیات عمرانی اصلاح کف‌پوش بازار بزرگ این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد دانش‌شکیب امروز _چهارشنبه دهم آبان‌_ با اشاره به پیگیری و دستور رحیم شوقی شهردار رشت نسبت به اجرای پروژه عمرانی بازار بزرگ این شهر اظهار کرد: فاز نخست ساماندهی کف‌پوش بازار بزرگ رشت به مساحت ۹۰۰ متر مربع آغاز شده است.

وی افزود: کف‌پوش مورد استفاده بازار بزرگ رشت گرانیت گل‌پنبه‌ای به ابعاد (۴۰ در ۴۰)، (۴۰ در ۲۰) و (۲۰ در ۲۰) سانتی‌متر مربع است و عملیات کنده‌کاری، تخریب، شن‌ریزی و بتن‌ریزی به ابعاد ۷۰ متر مکعب انجام شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری رشت با بیان اینکه انتقال لوله آب آتش‌نشانی در راستای اصلاح کف‌پوش بازار بزرگ در حال انجام است، خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده عملیات سنگ‌فرش بازار بزرگ رشت اجرا می‌شود.

دانش‌شکیب اضافه کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده این پروژه عمرانی تا یک ماه آینده به پایان خواهد رسید.

به گزارش ایمنا، روزانه بسیاری از شهروندان رشت و مردم مناطق مختلف گیلان برای خرید و تأمین مایحتاج خود به بازار سنتی و بزرگ رشت، مراجعه می‌کنند، این بازار شامل میدان بزرگ و کوچک، چهارسوق‌ها و کاروانسراهایی است و طاق‌ها و معماری کاروانسراها، گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. در بافت ۲۴ هکتاری بازار، ۱۴ کاروانسرا وجود دارد که به وسیله راسته‌های مختلف به یکدیگر مرتبط است. این کاروانسراها در دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی برای کانون‌های بازرگانی ساخته شده است.

کد خبر 700708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.