تسهیلگری بانک مرکزی در پرداخت وام‌های خرد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: برنامه بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور، توسعه تسهیلات خرد و قرض‌الحسنه با به‌کارگیری ابزارهای نوین و غیرحضوری است.

به گزارش ایمنا و به نقل از صداوسیما، محمدرضا فرزین با اشاره به اهمیت پرداخت تسهیلات خرد و قرض‌الحسنه در میزان رضایت مردم از شبکه بانکی اظهار کرد: برنامه بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور، توسعه تسهیلات خرد و قرض‌الحسنه با به‌کارگیری ابزارهای نوین و غیرحضوری است.

وی افزود: نظام بانکی به دلیل اینکه بار اصلی تأمین مالی کشور را بر عهده دارد تحت فشار است، همچنین موضوع تأمین مالی خرد و قرض‌الحسنه هم به صورت تکلیفی و هم غیرتکلیفی مسئولیت شبکه بانکی را در حوزه اقتصاد سنگین‌تر می‌کند، اما تاکید ما بر پرداخت این تسهیلات به مردم در کمترین زمان و با بیشترین رضایت است.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: یکی از مشکلات مردم در دریافت تسهیلات مراجعات مستمر به شعب است. به‌کارگیری ابزارهای نوین فناورانه مانند خدمت جدید بانک ملت که تمام مراحل دریافت خدمت را به صورت غیرحضوری ارائه می‌دهد، می‌تواند گامی مهم در ارائه خدمات سریع و آسان به جامعه باشد و این خدمت باید در تمام شبکه بانکی فراگیر شود.

فرزین موضوع اعتبارسنجی را از دیگر مشکلات مردم در دریافت تسهیلات برشمرد و گفت: با توجه به اینکه کمترین نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) مربوط به تسهیلات خرد است بانک‌ها می‌توانند تا حد امکان در دریافت تضامین و اعتبارسنجی با مشتریان همکاری کنند.

وی افزود: استفاده از ابزارهای الکترونیک مانند سفته الکترونیک نیز می‌تواند در این زمینه برای بانک‌ها و مشتریان راهگشا باشد و امیدواریم استفاده از این ابزارها به همه بانک‌ها و مشتریان تسری پیدا کند.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: امروزه هجمه‌ها و تخریب‌ها به شبکه بانکی بسیار زیاد است و با توجه به مسئولیت سنگین شبکه بانکی این فضا ناعادلانه است و باید خدمات ارزنده شبکه بانکی به اقتصاد کشور و آحاد جامعه نیز بازگو شود.

کد خبر 700695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.