خبر فوری درمورد اعزام حجاج به حج عمره ۱۴۰۲
حج عمره ۱۴۰۲

وزیر ارشاد گفت: در حال انجام رایزنی‌ها با کشور عربستان هستیم تا اقدامات مربوط به سفر حج عمره ۱۴۰۲ برای حجاج با بهترین کیفیت انجام گیرد. در حال حاضر حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در صف حج عمره هستند و تا اطلاع ثانوی ثبت‌نام جدیدی نمی‌شود.

دانلود صوت

حج عمره از جمله مناسکی است که در صورت وجود شرایط لازم برای هر فرد، یک بار واجب و بعد از آن مستحب خواهد بود. از جمله شرایط لازم جهت واجب شدن این حج هم می‌توان به چهار شرط عقل، بلوغ، آزاد بودن (برده نبودن) و استطاعات اشاره نمود. افرادی که تمام این شرایط را داشته و قصد ادای واجب را دارند، می‌توانند نسبت به ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲ اقدام کرده و در زمان تعیین شده به حج مشرف شوند. نکته مهمی در این رابطه که برای متقاضیان اهمیت زیادی دارد، زمان در نظر گرفته شده برای نام نویسی است. مانند سال‌های گذشته، جهت ثبت نام حج عمره سال آتی هم زمان مشخصی تعیین شده که از طریق روابط عمومی سازمان حج و زیارت کشور، به اطلاع مردم رسانده می‌شود. علاقه مندان به شرکت در مراسم حج عمره ۱۴۰۲، باید از این بازه زمانی مطلع شده و در اسرع وقت اقدامات لازم جهت ثبت نام خود را انجام دهند.

از سال ۱۳۸۶ ثبت‌نام حج تمتع متوقف شده است. با توجه به این‌که ثبت‌نام حج تمتع نداریم، برخی از دارندگان فیش حج تمتع که قبلاً به این سفر معنوی مشرف شده بودند یا دیگر استطاعت جسمی یا مالی برای عزیمت ندارند، متقاضی واگذاری فیش خود هستند. از طرفی هم برخی از افراد با داشتن استطاعت مالی و جسمی به دنبال خرید فیش حج هستند که سازمان حج و زیارت با راه‌اندازی سامانه تشرف، پل ارتباطی بین واگذارکننده و متقاضی فیش حج ایجاد کرده است.

کد خبر 700688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.