سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان به میزبانی سیرجان برگزار می‌شود

فرماندار سیرجان گفت: سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان به مدت چهار روز به میزبانی سیرجان و در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری سیرجان، علی یعقوبی‌پور فرماندار سیرجان در نشست ستاد اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان، بر ضرورت حمایت از جشنواره تئاتر به عنوان مهم‌ترین رویداد استانی تأکید و اظهار کرد: جشنواره تئاتر استان ویترینی از فعالیت‌ها و هنر نمایشی مناطق مختلف است.

وی با بیان اینکه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان از ۲۳ آبانماه سال جاری به مدت چهار روز به میزبانی سیرجان و در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار خواهد شد، افزود: هنرمندان تئاتر انتظار دارند دستگاه‌های متولی فرهنگ و هنر به طور ویژه‌تری این رویداد هنری را مورد توجه قرار دهند و این جشنواره به‌عنوان مهم‌ترین رویداد هنری تئاتر استان در شأن و جایگاه این هنرمندان باشد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان نیز در این جلسه گفت: رشد و توسعه فعالیت‌های اجتماعی و آگاهی بخشی با تکیه بر هنر نمایش به ویژه در زمینه مشکلات مربوط به خانواده و اقتصاد، اعتلا و پویایی هنر نمایش با توجه به ظرفیت‌های بومی در زمینه‌های فرهنگی، منطقه‌ای و جغرافیایی از اهداف این رویداد است.

رضا رضازاده ادامه داد: این جشنواره به منظور تأکید و تمرکز بر اجراهای عمومی و گسترش دایره مخاطبان آثار نمایشی، ساماندهی بیشتر فعالیت‌های مختلف نمایشی و رصد تولیدات و اجراهای عمومی گروه‌های ثبت شده تئاتر و شناسایی و حمایت از تولید آثار فاخر نمایشی به منظور ترویج و اشاعه ارزش‌های فرهنگ اسلامی در جامعه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قریب به ۱۰۰ هنرمند از شهرهای مختلف استان در این جشنواره شرکت خواهند کرد، خاطرنشان کرد: سیرجان دارای ظرفیت بالایی در عرصه تئاتر است و حضور هنرمندان از دیگر شهرهای استان و برگزاری این جشنواره در این شهرستان زمینه‌ساز تعامل بیشتر هنرمندان و فرصتی برای هنرمندان حوزه تئاتر محسوب می‌شود.

کد خبر 700564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.