دیدار امیرعبداللهیان با اسماعیل هنیه در قطر

وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر امروز در دوحه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار و درباره اوضاع غزه به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیئتی سیاسی و به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات قطری امروز _سه‌شنبه، نهم آبان‌ماه_ وارد دوحه شد، پس از دیدار و گفت‌وگو با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دومین ملاقات امیرعبداللهیان با هنیه در ظرف دو هفته اخیر است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بیست‌ودوم مهر ماه نیز در سفر به چهار کشور منطقه و در چهارمین مقصد این سفر در دوحه با اسماعیل هنیه دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

رئیس دفتر سیاسی حماس در آن دیدار که دو ساعت به طول انجامید، ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از فلسطین، برگزاری نشست مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: انتظار داریم که شاهد حمایت قوی جهان اسلام از ملت فلسطین باشیم.

امیرعبداللهیان چندی پیش نیز با هنیه تلفنی گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی اخیرش با اسماعیل هنیه حمایت مجدد جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم فلسطین را اعلام و هنیه هم در این گفت‌وگو ضمن تشکر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین، آخرین وضعیت غزه در سایه استمرار جنایات و کشتار غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی را تشریح کرد.

هنیه در آن گفت‌وگوی تلفنی اظهار کرد: مقاومت پس از ضربه راهبردی بزرگ خود به دشمن، با اراده‌ای راسخ همچنان نبض نبرد و مبارزه علیه اشغالگران را علی‌رغم وحشیگری دشمن صهیونیستی در کنترل خود دارد.

به نظر می‌رسد موضوع تبادل و آزادی اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی از جمله مباحث مورد گفت‌وگوی امیرعبداللهیان در این سفر باشد.

وزیر امور خارجه اخیراً در گفت‌وگویی با بلومبرگ در پاسخ به پرسشی درباره آزادی اسرا اظهار کرده بود: ما با قطر در این رابطه، ارتباط و مشورت‌های نزدیکی داریم، من ۱۰ روز پیش در قطر بودم، با مقامات قطر صحبت کردم؛ آن‌ها ایده‌هایی را برای آزادی اسرای غیرنظامی داشتند؛ ما ایده‌هایمان را به اشتراک گذاشتیم.

وی افزوده بود: هم دوستان ما در قطر و هم ما با آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس برای تسریع و کمک به آزادی اسرای غیرنظامی صحبت کردیم، اما حماس نسبت به آزادی اسرای فلسطینی هم مطالباتی دارد؛ مبادله نمی‌تواند یک طرفه باشد؛ حماس به ما گفت نسبت به آزادی اسرای غیرنظامی آمادگی دارد.

شب گذشته نیز وزیر خارجه ایرلند در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان خواستار مساعدت جمهوری اسلامی ایران برای آزادی یک تبعه ایرلندی در غزه شد.

امیرعبداللهیان قرار است بعد از قطر نیز برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات ترکیه به این کشور سفر کند.

کد خبر 700554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.