پنجمین پردیس سینمایی فارس به بهره برداری رسید

پردیس سینمایی شهرستان زرقان با نام «رکان» با حضور رئیس سازمان سینمایی کشور افتتاح شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، رئیس سازمان سینمایی امروز _ سه شنبه نهم آبان _ در مراسم افتتاحیه پردیس سینمایی شهرستان زرقان با نام «رکان» اظهار کرد: پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم تنها ۵۷۰ سالن سینما در سطح کشور فعال بود و هم اکنون طی دو سال ۲۳۳ سالن جدید بهره برداری شده است.

محمد خزاعی افزود: این پردیس سینمایی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی خاطر نشان کرد: با مصوبه اخیر برای ایجاد سینما در شهرستان‌های پر جمعیت کشور با اعتبارات دولتی ابن شمار تا ۱۴۰۴ به یکهزار نفر می‌رسد.

رئیس سازمان سینمایی کشور همچنین در پاسخ به درخواست شهردار زرقان برای همکاری وزارت ارشاد جهت تکمیل سالن سوم این پردیس سینمایی پاسخ داد: ما در سازمان سینمایی تجهیزات این سالن را به صورت رایگان در اختیار این سینما قرار خواهیم داد.

پردیس سینمایی زرقان یکی از بهترین پروژه‌های عمرانی شهرداری بود

در این مراسم همچنین شهردار زرقان در آئین افتتاحیه این پردیس سینمایی ابتدا به گزارش مختصری از روند عمرانی این پروژه فرهنگی پرداخت و گفت: عملیات عمرانی پردیس سینمایی رکان در اواخر سال ۹۹ آغاز شد و حالا در فاصله زمانی حدود دو و نیم سال، به بهره‌برداری رسیده است.

محمود صانعی افزود: این پروژه یکی از بهترین پروژه‌های عمرانی زرقان بوده که در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با صرف اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به انجام رسیده است.

وی در ادامه به بیان درخواستی از سازمان سینمایی کشور و وزارت ارشاد پرداخت و تصریح کرد: در زمان شروع عملیات عمرانی این پروژه، وزارت ارشاد به ما وعده داد که بخشی از هزینه‌ها را تقبل کند اما تاکنون مساعدتی از سمت دولت صورت نگرفته است. گرچه ما وظیفه خودمان می‌دانیم که برای مردم فرهنگ دوست شهرستان زرقان این پردیس سینمایی را افتتاح کنیم، اما برای تجهیز سالن سوم این مجموعه، دست یاری به سمت مجموعه پرتلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دراز می‌کنیم.

پردیس سینمایی زرقان یک مرکز ثقل فرهنگی فرهنگی برای فارس

در ادامه همچنین رئیس شورای اسلامی شهرستان زرقان نیز با بیان اینکه پردیس سینمایی زرقان به عنوان یک مرکز ثقل فرهنگی فرهنگی نه فقط برای زرقان که برای خیلی شهرستان‌های شمالی فارس محسوب خواهد شد، خاطر نشان کرد: کلنگ‌زنی و شروع این پروژه در زمان شورای پنجم بوده اما عمده فعالیت مربوط به تکمیل آن، در زمان شورای ششم اتفاق افتاده و چیزی که امروز می‌بینید ماحصل تلاش همکاران در شوراهای پنجم و ششم بوده است.

قاسم جمالی پس از بیان مختصری از تاریخچه شهرستان زرقان پرداخت و پیشینه تاریخی و فرهنگی این شهرستان، به اهتمام شورای این شهرستان نسبت به برگزاری جشنواره‌های مختلف اشاره و اظهار کرد: به عنوان خدمتگزار مردم در شورای ششم، برنامه جشنواره‌های معنادار، منظم و ضابطه‌مند تحت عنوان جشنواره حلوا ارده سنتی زرقان که به عنوان یک برند جهانی شناخته شده است، برای نشان دادن این فرصت‌ها و توانمندی‌ها اجرا شده و سعی کرده‌ایم شروع جشنواره‌ها به عنوان یک رویداد فرهنگی کم فروغ نشود و در شورا این تصمیم گرفته شده که هر سال نسبت به سال قبل، طراوت و شادابی بیشتری را در آن شاهد باشیم.

به گزارش ایمنا، رکان نام قدیم شهرستان زرقان است که به عنوان نام پردیس سینمایی این شهرستان انتخاب شد.

کد خبر 700547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.