انتقال توله پلنگ کشف شده در مشهد به مرکز تیمار حیات وحش اصفهان

توله پلنگی که طی ماه‌های گذشته در خراسان رضوی از متخلفی کشف شده بود به مرکزی بازپروری و تیمار حیات وحش کلاه قاضی اصفهان منتقل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان، توله پلنگی که طی ماه‌های گذشته در یکی از شهرستان‌های خراسان رضوی از متخلفی کشف شده بود و مدتی در باغ وحش وکیل آباد مشهد نگهداری می‌شد، پس از اتخاذ تمهیدات حفاظتی و رعایت وضعیت بهداشتی و اصول جا به جایی گونه‌های حیات وحش، دوم آبان‌ماه سال جاری به مرکز بازپروری و تیمار حیات وحش استان اصفهان منتقل شد.

مریم امیدی رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به نگهداری این توله پلنگ در باغ وحش وکیل‌آباد مشهد و عادت کردن حیوان به حضور انسان، فراهم‌سازی اقدام‌ها و شرایط لازم در راستای نگهداری این توله پلنگ به صورت طبیعی به دور از حضور انسان ضرورت دارد.

وی افزود: اقدام‌های کارشناسی و مناسب از این جهت که موجب بازگشت موفقیت‌آمیز حیوان به عرصه‌های طبیعی جهت ادامه زندگی در شرایط طبیعی بدون دخالت انسان می‌شود، بسیار حساس و پیچیده است.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی حفاظت محیط زیست استان اصفهان در بخشی دیگر از صحبت‌های خود، تأکید کرد: انتقال این توله پلنگ با هدف رهاسازی در زیستگاه‌های طبیعی است که برنامه‌ریزی اجرای این اقدام بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در کمیته‌های فنی و تخصصی در سازمان حفاظت محیط زیست، صورت گرفته است.

به گزارش ایمنا، مرکز بازپروری حیات وحش استان اصفهان از جمله بهترین مراکز دارای استاندارهای لازم در کشور برای تیمار و بازپروری حیات وحش بوده و به منظور نگهداری موقت حیات وحش با هدف رهاسازی در طبیعت، مکان امن و مناسبی محسوب می‌شود.

کد خبر 700520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.