کمیسیون‌های فنی و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ضابطه‌مند می‌شود

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف جلوگیری از فسادهای احتمالی در کمیسیون‌های فنی، شهرسازی و طرح‌های توسعه‌ای این کمیسیون‌ها از ید اشخاص خارج شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس و اعضای شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد روز _سه‌شنبه، نهم آبان‌ماه_ با معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.

علی‌محمد روستا معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما قدردان زحمات همه کسانی هستیم که در طول این چند دهه از انقلاب اسلامی برای رفع محرومیت استان زحمت کشیدند، اظهار کرد: با توجه به عمق محرومیت در استان، تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی افزود: از یاسوج تا دورترین روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد محرومیت وجود دارد که رفع آن نیازمند عزم جدی و همگانی همه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است.

روستا خاطرنشان کرد: یکی از نهادهایی که می‌تواند سبب رونق بخش توسعه روستاها و شهرها باشند، شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود نهاد شوراهای اسلامی شهر و روستا با هدف تسهیل امور مردم گام بردارد و لازم است به‌عنوان بازوی توانمند دولت، نقش نظارتی و تصمیم‌گیری خود را در استان کهگیلویه و بویراحمد به‌خوبی ایفا کند.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: انتظار از شوراها این است که به وظایف خود در قالب قانون به‌خوبی توجه کنند، فرصت کسب شده را غنیمت بدانند و در راستای تبیین سیاست‌های دولت و در جهت رضایت عمومی گام بردارند.

وی گفت: شوراها سهم عمده‌ای در توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند داشته باشند و در جهت رضایت مردم باید تلاش کنند.

روستا با بیان اینکه توانمندسازی شوراها به‌طور ویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه قرار دارد، تصریح کرد: شوراها بازوی قوی دولت هستند و توجه به جایگاه شوراها و عمل به خواسته‌های به‌حق شوراها از سوی مسئولان استان باید رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و سازمان همیاری شهرداری‌ها از نظر مالی در مضیقه هستند، خاطرنشان کرد: با جدیت در تلاش هستیم با یک راه حل قانونی مشکلات مالی و ساختاری این دو نهاد را برطرف کنیم.

روستا به برخی مشکلات در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد گریزی زد و گفت: بنیاد علوی را خواستن از استان کهگیلویه و بویراحمد بیرون ببرند دو شبانه‌روز وقت گذاشتم و به‌همراه رئیس بنیاد از نقاط محروم بازدید کردیم تا در استان کهگیلویه و بویراحمد بماند.

وی افزود: برقراری ارتباط و چانه‌زنی در سطح ملی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مالی اقتصادی که می‌تواند به رفع محرومیت‌های بخش‌ها و روستاهای استان کمک کند جز اولویت‌ها و برنامه‌های کاری بنده است.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای برگزاری منظم و ضابطه‌مند کردن کمیسیون‌های فنی و شهرسازی و طرح‌های توسعه‌ای و امور زیربنایی استان کهگیلویه و بویراحمد برای تسریع در اجرای طرح‌ها و تأمین خواسته‌های مردم کمیسیون‌ها را از ید شخص خارج کردیم، یعنی راه شهرسازی نمی‌تواند کارمند خودش طرح تفصیلی و طرح تفکیکی را طراحی و اجرا کند چون محل فساد است.

کیانی باوند رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار به بررسی مسائل مختلف در حوزه‌های عمرانی و اجتماعی و اقتصادی، موضوع راهکارهای افزایش منابع درآمدی از جمله تأمین اعتبار پروژه‌ها و فعالیت‌های در دست اقدام شهرستان‌ها و برنامه‌های زیربنایی و زیرساختی پرداخت.

باوند افزود: تجهیزات و امکانات شورا زیبنده استان نیست و خواهان واگذاری زمین با هدف احداث هستیم.

وی گفت: بعضی از شهرستان‌ها پیگیر مشکلات نیستند و چانه‌زنی ندارند، انتظار داریم به بخش‌های محروم سفر کنید و مشکلات را ببینید.

کد خبر 700422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.