افزایش ۶۰ درصدی ثبت‌نام کنندگان در انتخابات زنجان

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی ثبت نام‌کنندگان در انتخابات، گفت: ۴۲ نفر از ثبت‌نام کنندگان زنان هستند، ۱۶ نفر مدرک تحصیلی لیسانس، ۲۹۹ فوق دکترا، ۴۸ نفر دکترا و ۱۱ نفر مدارک حوزوی دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل رفیعی امروز _ سه‌شنبه نهم آبان‌ماه _ در نشست خبری با اشاره به پایان مهلت ثبت‌نام انتخابات پیش رو در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، اظهار کرد: رسانه‌ها وظایفی برای تحلیل‌های درستی از اهمیت انتخابات و تشویق مردم برای حضور پرشور در راستای منافع ملی برعهده دارند.

وی برگزاری دو انتخابات پیش رو را مهم ارزیابی کرد و انتخابات را نماد مردم سالاری و از ارکان اصلی نظام دانست و افزود: افتخارات نظام، حضور پرشور مردم در شکل‌گیری ارکان نظام است.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه از استان زنجان پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی وجود دارد، خاطرنشان کرد: طبق زمان‌بندی ده مرحله در فرایند انتخابات انجام و فضای خوبی برای جلب مشارکت داوطلبان و ایجاد فضای رقابتی فراهم شده است، همچنین ۷۶۰ نفر داوطلب در انتخابات مجلس ثبت نام کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی ثبت نام کنندگان در انتخابات، تاکید کرد: ۴۲ نفر از ثبت نام کنندگان زنان هستند، ۱۶ نفر مدرک تحصیلی لیسانس، ۲۹۹ فوق دکترا، ۴۸ نفر دکترا و۱۱ نفر مدارک حوزوی دارند.

وی با تاکید بر اینکه در مرحله رسیدگی، مدارک ثبت نامی و استعلام ثبت نام کنندگان انجام می‌شود، اضافه کرد: هیئت‌های اجرایی در مورد صلاحیت کاندیداتوری داوطلبان اظهار نظر می‌کنند و هشتم آبان‌ماه نتایج و صورت جلسات به هیئت نظارت ابلاغ شد.

رفیعی با اشاره به اعلام نتایج و تأیید صلاحیت، تأیید یا احراز نشدن ثبت‌نام کنندگان، ادامه داد: هیئت‌های اجرایی نتایج را به صورت مستند اعلام خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به تدوین قانون جدید در مورد تبلیغات انتخاباتی، گفت: در قانون جدید از ظرفیت‌های مختلف برای تبلیغات داوطلبان مجلس فراهم شده است و شهرداری‌ها و صدا و سیما باید این امکان را برای کاندیداها به صورت عادلانه فراهم آورند.

رفیعی با اشاره به اینکه نظارت بر فضای انتخابات و جرایم انتخاباتی در قانون پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: سلامت، امنیت رقابت و مشارکت چهار اصل انتخابات است. اصل بی طرفی توسط مجریان انتخابات اصل اساسی است و افراد با سابقه و امانتدار آرای مردم در سر صندوق‌های رأی خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص پیش‌بینی‌های نگران کننده از میزان مشارکت مردم در انتخابات، گفت: نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از افزایش ۲۰ درصدی میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش رو دارد و ادبیات دولت رضایت‌مندی و خدمت‌رسانی به مردم است.

رفیعی تاکید کرد: مدیران دولتی موظف هستند تا تمام همت خود را برای جذب رضایت مردم و سرمایه اجتماعی به کار گیرند.

کد خبر 700415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.